sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 איבון קוזלובסקי גולן בזמן שלנראוּת יש חשיבות ממעלה ראשונה, בין שזו מופיעה על מסך הקולנוע, הטלוויזיה, הטלפון החכם או המחשב ובין 9 - מתחוללים שני שהוצגה במוזאונים, במוסדות תרבות ובגלריות שינויים תודעתיים אצל הצופה : ראשית, הדימוי הבוקע מהפורמט הדיגיטלי על מטענו הרגשי הקוגניטיבי והנרטיבי נצרב בתודעה האנושית ועובר שינוי וריסמילי מהדימוי הדו-ממדי של תמונה לנרטיב קוהרנטי של סיפור מעשה ושל תובנה היסטורית . שנית, הדימוי המוצג תופס גוף וצורה בתודעה, מחלחל ושוקע בקבינט המוחי, חוצה את גבולות הביקורת וההבחנה עד כדי שהבדיון מקבל ממשות כאמת צרופה . אנו מכירים זאת מהמשפטים הנפוצים ״אני יודע או יודעת, ראיתי זאת בסרט״, ״ככה זה, כי זה מה שהראו בטלוויזיה״ . לעומת זאת, מה שלא נצפה במסכים , אינו קיים אלא בקרב יודעי דבר . ההיסטוריון היידן ווייט ( White ) כינה זאת "מטא- 10 תהליכים אלו נצפו עם המצאת הסרט היסטוריה" ( Metahistory ) . הנע בסוף המאה ה- 19 והשתכללו במחצית השנייה של המאה ה- ,20 כשהעולם המערבי הורגל לראות את האסון הנורא שפקד את העם היהודי בשנים 1939 - 1945 תחת השלטון הנאצי על מסכי הקולנוע והטלוויזיה . מחקרים שנעשו במשך השנים בתחומי ידע, כגון חינוך, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ספרות והיסטוריה, חיזקו את ההנחה שהתודעה ההיסטורית של הצופה נבנתה והושפעה לא מעט מן הייצוג האודיו-ויזואלי על המסך . החוקרים ניסו לבדוק אם אפשר Transcript : Bielefeld , 2011 ; John J . Michalczyk, Filming the end of the Holocaust : Allied documentaries, Nuremberg and the liberation of the concentration camps, London : Bloomsbury, 2014 9 . לוי דרור, מזמן למרחב וההיפך, תל אביב : רסלינג, ,2010 עמ' 9 - 52 . 10 . Hayden White, Metahistory : The historical imagination in nineteenth century Europe, Baltimore and London : Johns Hopkins University Press, 1973

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help