sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

15 לברוא יש מאין נמנה עם הוגי האסכולה הפילוסופית ביקורתית – מערבית לענפיה . המושג " ביקורת " יתפרש כאן באופן אחר , מתוך מחויבות להגדרתו כחלק מהמינוח הרחב — תיאולוגיה ביקורתית . במובן הזה , אני מציע כאן מתוך עיסוק בגבולות התיאולוגיה הביקורתית המשגה חדשה של מושג הביקורת . כמו כן , אין ברצוני לבטל כאן שיטות המשגה ותיקות של מושג הביקורת בהקשרו החינוכי , אלא להציע קריאה חדשה של מושג זה במהלך של הצעת תוכן חדש למושג ישן . 3 . מן האמור ניתן לגזור כי כל שימוש שאעשה להלן במונחים המשתייכים באופן מסורתי לאסכולות ביקורתיות או תיאולוגיות אחרות לא ייעשה במסגרת התוכנית המסורתית שלו , דהיינו מושג התבונה , למשל , הנו מושג המקושר באופן מסורתי להגות הקאנטיאנית . המשמעות המסורתית שלו היא מבנה אפריורי המכיל בתוכו את התבנית הרציונלית שבאמצעותה מתבונן הסוכן התבוני , הסובייקט האנושי , על עולם האובייקטים . אמנם גם בהקשר הנוכחי לתבונה תהיה משמעות של התבוננות שכלית , כפי שמתחייב מהמבנה הפילולוגי של מושג זה בעברית . עם זאת לא תהיה כאן מחויבות לאפריוריות של התבונה וכן לא למבנה הפנימי שלה כפי שהציע קאנט וכפי שהרחיבו הוגים פוזיטיביסטיים ופוסט – פוזיטיביסטיים אחרים . במקום זאת המשמעות המושגית של התבונה תהא נתונה במסגרת החשיבה של התיאולוגית ביקורתית . בהקשר הספציפי הזה ובהתאם להמשגתה של התיאולוגיה הביקורתית , כפי שהוצגה בקצרה בטענת המחקר וכפי שעוד יורחב עליה להלן , משמעותה של התבונה תהא מכניזם של התבוננות שכלית , המשמש להתחקות אחר ההכרה המבדלת בין הניתן להמשגה או להשגה ובין מה שאינו ניתן להשגה או להשגה , ולשחזור של אותו הרגע הראשוני שבו באה לידי ביטוי הכרה זו . זאת באמצעות שימוש בכלים שכליים , המוצגים במסורת החשיבה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help