sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פינחס לוזון ורציונליות דומה באופן מתודי למצוי בחשיבה המערבית , אך שונה לגמרי בתכלית הראויה , בטלוס ) telos ( , החינוכי שאליו מכוונות מתודולוגיות אלה . טענתי במחקר הנוכחי היא שהגותו של רבי נחמן נבדלת ממערכי הגות , שמוצאם בחשיבה היוונית מערבית , בתכלית החינוכית שאותה הוא מציע , אשר יש בה אזכור מתמיד של ההכרה המבדלת בין הניתן להשגה ובין מה שאינו ניתן להשגה . הבלתי ניתן להשגה מתגלה בעת מעמד טרנסצנדנטי , שבו מתוודעת מערכת ההכרה האנושית למוגבלותה להשיג את מה שאינו ניתן להשגה . את המשמעות האפיסטמולוגית והחינוכית המלאה של תכלית זו אציג בהרחבה בהמשך . כמו כן , אראה להלן כי תכלית זו הנה התמצית הטלאולוגית של הגות חינוכית ביקורתית שאותה אכנה " תיאולוגיה ביקורתית " . בנקודה זו חשוב לציין כי במינוח זה נעשה כבר שימוש בספרות ההגותית העדכנית כפי שבאה לידי ביטוי בהגותם של יותם חותם ויצחק בנימיני . עם זאת אציג להלן בהרחבה כי קיימים הבדלים בין התיאולוגיה הביקורתית שאותה 1 אני מציע ובין זו של ההוגים המוצגים לעיל . במובן הזה , מה שמייחד את משנתו החינוכית של רבי נחמן ממערכי חשיבה פילוסופיים הנובעים מן המחשבה היוונית – מערבית הוא התכלית החינוכית שאותה הוא מציע , הנשענת על אפיסטמולוגיה של תיאולוגיה ביקורתית . להלן ארחיב ואראה כי תכלית חינוכית זו , כמהלך חינוכי , נבדלת הן ממהלכים חינוכיים מערביים , שאינם מציבים תכלית חינוכית מקדמית , והן ממהלכים חינוכיים המציבים תכלית חינוכית המהווה , כאמור , ענף של החשיבה המערבית . אם כן , התיאולוגיה הביקורתית אינה אנטי – תכליתית פוסטמודרנית או פנומנולוגית רדיקלית , אינה מכילה תכלית פוזיטיביסטית ) או פוסט – פוזיטיביסטית ( של התחקות אחר המבנה האפריורי של התבונה ) שאינו מגיע למיצוי בפוסט – פוזיטיביזם ( , אינה מכילה תכלית הגליאנית של התחקות אחר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help