sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 לברוא יש מאין הידיעה ולמגבלותיה החמורים . לאור זאת נשאלת השאלה כיצד רבי נחמן מאפשר שימוש במתודולוגיות אלו ללא אימוץ הנחות היסוד שעליהן הן נשענות ? שאלה זו , הנובעת באופן ישיר מהעיסוק במלאכה המתודולוגית , מחזירה אותנו שוב לשאלה הראשונה שהוצבה לעיל : מהם שורשי המחשבה של ההגות החינוכית של רבי נחמן , שעל בסיסם הוא מתווה את המתודולוגיות החינוכיות שהוא מציע ככלי לרכישת ידע ראוי ? ברור כי שאלה זו קשורה גם לתחום התיאולוגי , אך , כאמור , אני בוחר לעסוק בשאלת החינוך משום שלדעתי ייחודה של האפיסטמולוגיה הרבנית נשען בעיקרו על רעיון ה " נעשה ונשמע ", וממילא הוא מכתיב כי המהלך התיאולוגי ) מהלך הנשמע ( נגזר מהמהלך החינוכי ) מהלך הנעשה ( . לכן כמענה לשאלות אלה , יש שיאמרו כי רבי נחמן אכן אימץ בחלקן את הנחות היסוד של החשיבה החינוכית המערבית . אלה הסוברים כן יידרשו לעמוד מול שתי פירכות קשות : האחת היא מתודית , והאחרת קשורה להנחות היסוד של מחשבתו של רבי נחמן . זו המתודית תבחן כיצד ניתן להסביר את השימוש שעושה רבי נחמן במתודולוגיות חשיבה בעלות הנחות יסוד אפיסטמולוגיות סותרות . השנייה , הקשורה להנחות היסוד של מחשבתו של רבי נחמן , תבחן כיצד ניתן לתרץ את היותו של רבי נחמן חסידי , כלומר אדם המקפיד על מצווה קלה כבחמורה , אשר בה בעת מאמץ הנחות יסוד מחשבתיות השאובות מהארסנל של החשיבה המערבית היוונית , המתנגדת בהכרח לרעיון של התגלות האל בעולם הזה ) האל האידיאי המתגלה אצל אפלטון מתגלה אך ורק בעולם הנשמות , ולעומת זאת אצל אריסטו גילויו בכל עולם אפשרי מעיד אך ורק על המבנה הרציונלי של היקום ( ולפריצת הגבולות הלוגיים כשהם נתונים בגבולות הזמן והמקום ? לאור הפירכות הללו , ובהתאם למטרת המחקר ולשאלת המחקר , אני סבור כי רבי נחמן אכן פעל במסגרת מתודולוגית אחרת , כלומר השימוש שעשה במתודולוגיות חשיבה דיאלקטיות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help