sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 חינוך במרחבים רב-תרבותיים סוציו-דמוגרפיים של המשיבים : רמת הדתיות והנטייה הפוליטית . השער השני מזמין את הקוראים להיכנס לבתי ספר שבהם נערכים מפגשים בין מורים מקבוצה תרבותית המוגדרת כקבוצת מיעוט ובין תלמידים וצוות חינוכי מקבוצת הרוב . כל הפרקים הכלולים בשער זה מתארים מחקרים הבוחנים את המפגשים הללו, מאירים את התהליכים המתרחשים בהם ומספקים תובנות על השלכותיהם לקידום רב-תרבותיות כפי שהוגדרה בשער הראשון . הפרק הראשון בשער זה ( פרק 5 ) , מאת חן טננבאום-דומנוביץ, עידו גדעון ויצחק גילת, מביא את קולותיהם של מורים בני הקהילה האתיופית אשר מלמדים בבתי ספר בישראל . כותרתו ״׳החברה תמיד תגדיר אותי קודם כול אתיופית' : השתלבות מורים בני הקהילה האתיופית בבתי ספר'' . המחקר בחן את חוויותיהם של המורים בני הקהילה האתיופית על סמך שאלונים כמותיים וראיונות עומק עם מורים ועם מנהלים . לצד ההיבט המעודד של השתלבות המורים מוצגים גם הקשיים שעדיין מלווים אותם, ובייחוד בנקודת התפר שבין תפיסת החברה את זהותם התרבותית ובין זהותם המקצועית בתור מורים . הפרק השני בשער השני ( פרק 6 ) , מאת מירי פוסטי ורחל שגיא, נקרא "'אני לא ממחלקת הגיור - אני מורה למקצוע ניטרלי, למתמטיקה' : על כניסתן של מורות דתיות לאומיות 'מהגרות עבודה' לבתי ספר ממלכתיים על-יסודיים" . המחקר המוצג בחן באמצעות ראיונות עומק את תהליך קליטתן של שמונה מורות דתיות לאומיות בשנות ההוראה הראשונות שלהן בבתי ספר ממלכתיים על-יסודיים . החוקרות ממשילות את המורות הללו למהגרות עבודה ובוחנות שני היבטים מרכזיים : הקשר בין הגורמים להגירתן לבין קליטתן בבתי ספר ממלכתיים על-יסודיים והשפעת השונות הדתית על המפגש שלהן עם המורים ועם התלמידים בחינוך הממלכתי . הפרק השלישי בשער ( פרק 7 ) , מאת וופא חוסיין וניבה ונגרוביץ, בוחן את השלכותיה של עבודה משותפת עם מורים ערבים בבתי ספר יהודיים על המורים היהודים, וכותרתו היא "'כי למדתי איתם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help