sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 חינוך במרחבים רב-תרבותיים תיאורטיות מהספרות המקצועית בתחום הרב-תרבותיות . בספר זה החלטנו להפנות את הזרקור אל מערכת החינוך ולבחון היבטים שונים של מפגשים בין מגוון תרבויות כפי שאלה באים לידי ביטוי בגני הילדים, בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה . ההתמקדות במערכת החינוך נובעת מהתפקיד המרכזי שמערכת זו ממלאת בעיצוב אופייה של ההוויה הרב-תרבותית בחברה הישראלית . תפקידה הוא מרכזי מכיוון שמוסדות חינוך הם השדה החשוב ביותר שבו מתרחשים מפגשים בין יחידים מתרבויות שונות, ובעקבות כך - בין התרבויות עצמן . הילדים כמו גם הלומדים המבוגרים לומדים להכיר תרבויות שונות משלהם ברמה מוחשית, מפתחים מושגים מופשטים הקשורים ברב-תרבותיות, מפתחים גישות כלפי תרבויות אחרות ורוכשים מיומנויות הקשורות בחיים בחברה רב-תרבותית . להתנסויות הללו, לאקלים של רב-תרבותיות המתהווה במוסד הלימודים ובייחוד לתיווך של המורים ושל צוותי החינוך האחרים נודעת השפעה עצומה על הגישות בתחום הרבגוניות התרבותית ועל דרכי ההתנהגות כלפי אנשים מתרבויות שונות . לספר שלושה שערים . השער הראשון מזמן לקוראים מפגש כללי עם תופעת הרבגוניות התרבותית ההולכת ומתרחבת בעקבות תהליכי הגלובליזציה, בדגש על היבטים של הנושא במערכת החינוך . רוב הפרקים בשער הם עיוניים ומוצגים בהם המושגים המרכזיים והגישות המקובלות בחקר הרב-תרבותיות . הפרק הראשון בשער הראשון ( פרק 1 ) , מאת ליאת ביברמן-שלו, עוסק בחינוך גלובלי . הפרק מבהיר את משמעות המושג חינוך גלובלי שצמח מתוך תהליכי הגלובליזציה ואת השפעתו על הזהות של הפרט ושל החברה . אימוץ רעיון החינוך הגלובלי עשוי להתבטא בקידום אזרחות גלובלית המאפשרת לפרט להחזיק בתפיסת שייכות או זהות כלפי העולם כיחידה אחת - כזו המוּנעת מסולידריות כלל-אנושית ומסתמכת על השקפה פילוסופית הרואה בכל בני האדם יצורים שווי זכויות . הפרק השני בשער זה ( פרק 2 ) , מאת אורנה שץ-אופנהיימר,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help