sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רועי ברנד אבל בלי ידיעה - שאהבתה היא כבר ידיעה ושידיעתה היא כבר אהבה . סוקרטס הוא ה דובר או ה מסכה של סיפור האהבה הזה . קריאה בשני טקסטים מרכזיים יכולה להסביר מדוע המורשת של ההוגה הזה חשובה לנו גם היום, אלפיים וחמש מאות שנה לאחר שנולדה . היכרות ראשונית עם סוקרטס סוקרטס ( 469 - 399 לפנה"ס ) נחשב לאבי הפילוסופיה, אם כי ייתכן שהיה מעדיף כינוי אימהי יותר : לא פעם הגדיר את עצמו כמיילדת שעוזרת לאחרים ללדת את ידיעתם שלהם - ידיעת עצמם . סוקרטס לא היה הפילוסוף הראשון, אבל קודמיו - ושרידי פועלם - התייחסו בעיקר למסורות דתיות או פואטיות . סוקרטס וסגנון השיחה שלו הולידו את המסורת הפילוסופית, שאותה המשיכו אפלטון תלמידו ואריסטו, תלמידו של אפלטון . סוקרטס היה אזרח אתונה שהעביר את זמנו בשיחות על אתיקה, שבהן שאל שאלות על החיים הטובים ועל המידות הטובות . הוא לא כתב דבר, וטען שהכתיבה מעודדת שִכחה . אנחנו יודעים עליו אך ורק מדיווחיהם של אחרים : במיוחד מהדיאלוגים של אפלטון, מ זכרונות של קסנופון ומהקומדיה עננים מאת אריסטופנס . הייתה לו השפעה כבירה על רבים מבני תקופתו, וגם אחרי אלפיים וחמש מאות שנה נותר דיוקנו רענן, וחייו - כמעט מוחשיים . החוקרים נוהגים לחלק את דבריו לדיאלוגים האפלטוניים המוקדמים, האמצעיים והמאוחרים . סוקרטס הוא הדובר הראשי בכל דיאלוג, והוא מנחה את מהלך השיחה דרך שיטת חקירה ייחודית . בדיאלוגים המוקדמים מתמקד סוקרטס בעיקר בסוגיות אתיות ( כגון מהי המידה הטובה ומהו הטוב ) בלי להגיע למסקנה חד – משמעית שמאשרת השקפה כזאת או אחרת . הדיאלוגים האמצעיים מסמנים את התפתחותו של התלמיד, ובהם אפלטון תלמידו מחפש

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help