sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 תמר רפופורט מבנה הספר השער הראשון של הספר , " גישת הפרקטיקה : מסגרת-על תאורטית לחקר אהדה ", נועד להפגיש את הקוראים עם מסגרת – העל לחקר אהדה , המאגדת יחד את כל הפרקים באסופה . השער מציג בקצרה את גישת הפרקטיקה שעומדת ביסוד התפיסה באסופה , שלפיה אהדה היא פרקטיקה המתגלמת בעשייה גופנית . גישה זו שזורה בכל אחד מהפרקים , בין במפורש ובין במרומז . בהמשך ניתן לקרוא ארבעה מבואות עיוניים שכל אחד מהם שופך אור על פן אחר בחקר האהדה מנקודת הראות של גישת הפרקטיקה . המבוא הראשון — אהדה אותנטית — מברר את משמעות המושג אותנטיות , וכיצד הוא משמש בהערכה עצמית , בין אישית וקבוצתית , של טיב האהדה ו " עשייה נכונה " שלה . בהמשך מבוא זה מתואר " ארגז הכלים " המשמש לעבודת האהדה , והדרך שבה פועלות הפרקטיקות בשדה האהדה . ולבסוף , הדיון מתווכח עם הטענה כי האהדה המסורתית דועכת , ואף נעלמת עקב השתלטות הקפיטליזם , הצרכנות והמסחור של הכדורגל . המבוא השני — מרחב האהדה — עוסק באצטדיון כשדה אוטונומי של התרחשות חברתית , אזרחית , לאומית ופוליטית , שבו חוברים יחד פיקוח חברתי והרשאה התנהגותית . נוסף על כך נדונים הסדר החברתי של האהדה ביציעים והזיקה שבין שדה האהדה ) ה " מרחב הקטן " ( לעיר וללאום ) ה " מרחב הגדול " ( . דגש מיוחד ניתן להתפשטות עשיית האהדה ממרחב האצטדיון למרחב הציבורי דרך פעולה אזרחית , חברתית ופוליטית . 3 — דן בדרכים , באירועים ובזירות שבהןהמבוא השלישי — אהדה כהביטוס האהדה , על שלל ביטוייה , מוטמעת בגוף והופכת למובן מאליו . כתמונת ראי לדיון באופן רכישת האהדה , מבוא זה מתייחס לפדגוגיה של הנחלת פרקטיקות המשחק לילדים באקדמיות האנגליות לכדורגל . המבוא הרביעי — מגדר האהדה — דן במיגדור של שדה האהדה כמעוז של גבריות ובעשיית האהדה על ידי נשים בהקשר שבו מודל האהדה הוא גברי במובהק . המבוא דן בזרות של נשים בשדה האהדה , בדרכי המשמוע והפיקוח המופעלים על נשים – אוהדות ובמגוון הדרכים שלהן לעשיית אהדה ממיקומן בשוליים . 3 . באופן כללי , המושג הביטוס , שטבע פייר בורדייה ) 1977 Bourdieu ( מתייחס לאוסף של ההרגלים , הכישורים , הנטיות וההעדפות שאדם רוכש במהלך חייו , ובעיקר בילדות . אוסף זה כולל גם את ההתנהלות הגופנית , אופן השימוש בשפה והעדפות אסתטיות ואחרות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help