sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הפוליטיות של הקומיקס אך גם בקומיקס אירופי ובקומיקס דרום – אמריקאי מצד אחר . הבחירה ב טינטין וב אסטריקס , דומני, מובנת מאליה, שהרי מדובר בשתי הסדרות האירופיות הפופולריות ביותר . הבחירה בסדרות ארגנטינאיות כדוגמה ליצירת קומיקס מהעולם השלישי קשורה כמובן להיסטוריה האישית שלי כיליד ארגנטינה, אך גם - כפי שנדון בפרקים 5 ו – 7 - לעובדה שהקומיקס הארגנטיני השפיע רבות על הקומיקס האירופי, וניתן לומר שהרומנים הגרפים הראשונים נוצרו על ידי יוצרים שארגנטינה הייתה לתחנה משמעותית בחייהם המקצועיים . עם זאת יש בספר בעברית על קומיקס שני חסרים משמעותיים : הראשון, היעדר דיון על מנגה, והשני, כמובן, היעדר דיון על קומיקס ישראלי . בשני המקרים עליי להתוודות שאיני בקיא מספיק בתחום . במקרה הראשון, בשל עניין דורי, אני מבוגר מדי כדי להעריך את הז'אנר . במקרה השני, עדיין לא התרגלתי מספיק לקרוא קומיקס מימין לשמאל . לא מדובר בעניין של מה בכך, שכן לכיוון הקריאה יש בקומיקס משמעות הקשורה לתפקיד הפרשני של הקורא, כפי שנראה בפרק השני . אני ממש מצטער על חיסרון זה, על כך שאינני בקיא מספיק כדי לנתח לעומק את היצירות הנפלאות של יוצרים ויוצרות כגון רותו מודן, אירמי פינקוס, עמיתי סנדיק ואילנה זפרן . מה, אם כן, כולל הספר ? הפרק הראשון מציג בקצרה את תולדות הקומיקס, בעיקר בשנותיו הראשונות, בארה"ב ( שבה הופיעה הסדרה הראשונה הילד הצהוב ) ובאירופה ( שבה התפתחה, כאמור, יצירת קומיקס עשירה וחשובה ) . הפרק עוסק גם בהצגת שפת הקומיקס המיוחדת, שאינה הדבקה של תמונות ליד טקסט, אלא בנויה כאינטראקציה בין ציור לטקסט . הפרק השני מציג דיון על תרבות עממית, על היחסים בינה לבין ה"תרבות הגבוהה" ועל הגישות הפרשניות השונות לתרבות עממית . הפרק דן בשילובים האפשריים בין גישה אליטיסטית או פופוליסטית לתרבות העממית, כמו גם שילובים בין גישות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help