sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 דני פילק שנראה בפרקים 5 ו – 7 ) השפיעה רבות על הקומיקס האירופי . בשני העשורים האחרונים אנו עדים ליצירה משמעותית גם באפריקה ואסיה . הן יוצרות שגדלו ביבשות אלו ופרסמו את יצירותיהן באירופה - כגון מרז'אן סטטרפי ( Satrapi ) האיראנית ומרגריט אבואט ( Abouet ) מחוף השנהב - והן כאלה שיוצרים במדינות אסיה ואפריקה עצמן, כמו אוריז'ית סן ( Sen ) ההודית או פרנק אודואי ( Odoi ) הגנאי . 3 . הקומיקס תואם בהחלט את הקטגוריה של תרבות עממית, אך מערער את ההיררכיה בין "תרבות גבוהה" ל"תרבות נמוכה" . 4 . שדה התרבות העממית בכלל ומדיום הקומיקס בפרט אינו רק אמצעי למניפולציה של התודעה או דרך לספק ל"המונים" לחם וקרקס . הקומיקס, כמו התרבות העממית כולה, מהווה שדה של מאבק בין פרויקטים הגמוניים אלטרנטיביים . כדי לנתח באופן ממצה את היחסים בין המדיום לבין מבני כוח יש לבחון שלושה ממדים : ניתוח טקסטואלי של הקומיקס וההקשרים ההיסטוריים שבהם הם נוצרים ונקראים ; הכלכלה הפוליטית של הקומיקס - תנאי הייצור וההפצה ; ניתוח המאפיינים של קהל הקוראים והאופן שבו הקומיקס מפוענח על ידי הקוראים . בספר זה אתמקד בעיקר בממד הראשון - ניתוח טקסטים של קומיקס מרכזיים ובחינתם לאור ההקשר ההיסטורי – פוליטי שבו צמחו . בחירת הקומיקס המוצג בספר זה אינה ממצה כמובן את עושר היצירה הקומיקסאית, וכמו בכל בחירה יש משהו שרירותי ( אם כי כולי מקווה שעם סיום הספר יובן ההיגיון העומד מאחורי הבחירה ) . שני הקריטריונים המרכזיים שהנחו אותי היו לבחור סדרות פופולריות, שלגביהן אין ספק שהן תואמות את ההגדרה של תרבות עממית ; וכן התייחסות לעולם הקומיקס מעבר לקומיקס גיבורי – העל או לקומיקס הנוצר בארה"ב . לכן הספר עוסק מצד אחד בגיבורי די – סי ומרוול, שתי ענקיות הקומיקס,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help