sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 הפוליטיות של הקומיקס אחת הסיבות להתעניינותי בפוליטיקה בתור ילד . שאלתי שאלות וקראתי עיתון בניסיון להבין את ההומור שלה . נהניתי אז ואני נהנה גם כיום מקריאת קומיקס, ולכן ספר זה הוא גם ביטוי לאהבתי למדיום . עם זאת ספר פרשני זה הוא גם ביטוי לתסכול על כך שאינני יוצר קומיקס . לומר שאינני מצייר טוב זהו אנדרסטייטמנט, ולמרות שפעם חלמתי לכתוב תסריטים לקומיקס, מעולם לא הצלחתי לממש שאיפה זו . ספר זה יציג ארבע טענות : שתיים אמפיריות ושתיים פרשניות : 1 . יצירת הקומיקס אינה מוגבלת לקומיקס גיבורי – העל, גם אם אלה הם שביססו את המדיום כזרוע חשובה של חרושת התרבות . עולם הקומיקס עשיר ביותר וכולל מגוון עצום של ז'אנרים : גיבורי – על, פנטזיה, אימה, הרפתקאות, הומור, אוטו – ביוגרפיות, אקטואליה, ביקורת חברתית . הספר יציג רק דוגמאות בודדות מתוך עולם עשיר זה, ותקוותי שאצליח לעורר את עניינם של אלה שאינם מודעים לעושר זה . 2 . יש קומיקס מחוץ לארה"ב, וזה לא רק טינטין ו אסטריקס . ראשית, קיימת יצירת קומיקס עשירה באירופה, בעיקר - אך לא רק - בארצות הלטיניות ( צרפת, איטליה וספרד ) . יצירת קומיקס זו השפיעה רבות על התפתחות קומיקס למבוגרים בארה"ב . היוצרים האירופים היו חלוצים בתחום הרומן הגרפי, בתחום המדע הבדיוני, ביצירת קומיקס פוליטי באופן מוצהר וקומיקס המציג ביקורת חברתית . שנית, יצירת הקומיקס אינה מוגבלת לאירופה . כך, למשל, המנגה . הקומיקס היפני הוא תעשייה אדירת ממדים . הפופולריות של המנגה חצתה את גבולות יפן כדי לכבוש את העולם כולו, תוך שהיא צועדת בראש החידושים הטכנולוגיים ( כגון אפליקציות מנגה לטלפונים הסלולריים החכמים ) . אך גם בעולם השלישי יש יצירת קומיקס חשובה . אמריקה הלטינית - בעיקר ארגנטינה, ברזיל ומקסיקו - היא מקור ליצירת קומיקס איכותי, אשר במקרה של ארגנטינה ( כפי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help