sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 דני פילק לומר שמאשש את המבנה החברתי הקיים ואשר הופך לאמצעי מצליח להצבר הון . אם יש משמעות למושג "חרושת תרבות", הרי זו תעשיית הקומיקס . אך דווקא תובנה זו, שאינה ממצה את אושר המדיום, מצדיקה ספר הבוחן את הממשק בין קומיקס לפוליטיקה . ברור שלתופעה כה פופולרית, אשר מיליוני בני אדם ברחבי העולם צופים וקוראים את תוצריה, יש משמעויות פוליטיות רבות . ההצדקה לבחינת הסוגיה גדולה אף יותר אם אנו מודעים לעובדה שהמדיום אינו מצטמצם לז'אנר גיבורי – העל, ואם אנו מודעים לכך שיש יצירת קומיקס ענפה ומרתקת במדינות אחרות מחוץ לארה"ב . יש, אם כן, סיבות מספיקות כדי להצדיק את בחינת הממשק בין קומיקס ופוליטיקה, לשאול שאלות על האופנים השונים של האינטרקציה בין המדיום למבני כוח חברתיים . האם מדובר במדיום שדרכו עושים מניפולציה רבת עוצמה על התודעה של המוני קוראים ( וצופים במוצרים הנגזרים כגון סרטים וסדרות טלוויזיה ) , או שמא לראות בו גם שדה לאתגור יחסי כוח קיימים, שהרי מדובר במדיום פופולרי הנמצא על התפר שבין תעשייה לתרבות . כמו כן, מדובר בתופעה תרבותית גלובלית בשני מובנים - הממד חוצה הגבולות של תעשיות הקומיקס האמריקאית והיפנית וכן היצירה של קומיקס מקומי כתופעה גלובלית . זאת ועוד, המדיום מערער פעם אחר פעם על הניסיונות להציב גדרות הפרדה בין תרבות "גבוהה" לתרבות עממית, כלומר על הניסיונות לבנות היררכיה של יצירה תרבותית . לסיבות אלה אוסיף סיבה אישית שהביאה אותי לכתוב ספר על קומיקס ופוליטיקה : אני אוהב קומיקס . הקומיקס של סופרמן ושל הפרש הבודד ( בתרגום לספרדית על ידי הוצאת "נובארו" המקסיקאית ) היו למעשה הקריאות הראשונות שלי, והמעבר לגיבורים של מרוול סימן אצלי את המעבר מבית הספר היסודי לתיכון . הסדרה מפלדה ( אציג אותה בהרחבה בפרק השביעי ) הייתה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help