sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אילנה רוזן-באר כמשוחרר או כמדוכא, אולם במצב שבו מתרקם סייבר-סובייקט, שאלת יכולתו או אי-יכולתו להשתחרר כלל אינה רלוונטית . כמו לאיבר בגוף שאין לו יכולת להיות משוחרר ולפעול עצמאית, כך לאינדיווידואל המחובר לסייברספייס אין אפשרות לחפש אחר שחרור ברמה האישית . במרחב חסר דיכוטומיות, מכיל-כול, אימננטי, שמלבדו אין מאום, ממי אמורים להשתחרר ? בעוד שהשחרור נתפס כתמצית הדיון בנוגע להתרקמותו של הסובייקט המסורתי ומשליך על היחס לגבי מונחים אחרים - כמו אלוהים, אובייקט, צדק, שוויון, חברה ותרבות - בעידן הסייבר- סובייקט עלינו לשאול שאלות חדשות וליצור עולם מושגים חדש חסר דיכוטומיות, המתאים לעידן הנוכחי . החשיבות בספר זה היא הניסיון להסביר את ההשתמעויות הפילוסופיות, החברתיות- תרבותיות והחינוכיות שנובעות מהיווצרות הסייבר-סובייקט, והחיפוש אחר מונחים מתאימים לעולם החדש המשתנה באופן תדיר . מבחינה פילוסופית, מסקנותיה של אילנה מורות על כך שרעיון הסובייקט תקף בעידן הסייברספייס הנוכחי . לאורך ההיסטוריה השתנתה תפיסת דמותו של הסובייקט המודרני כדי ליצור הלימה בין תפיסת סובייקט אידיאלית הומניסטית, השואפת לקדמה ולשחרור, ובין המציאות המחשבתית, הטכנולוגית והחברתית המשתנה . אולם שינוי בתפיסתו של הסובייקט לא גרע מהרעיון שהסובייקט הוא אבן היסוד של החקירה הפילוסופית . בתחילת המאה ה- ,21 תפיסת מהותו של הסובייקט המודרני, וגם הסובייקט הפוסטמודרני, ממשיכה להשתנות כפי שהשתנתה במאות השנים שקדמו . שינויים מחשבתיים, חברתיים ובעיקר טכנולוגיים מצריכים התבוננות חדשה על מהותו ומעמדו של הסובייקט המסורתי . רעיון הסובייקט מתייצב מול טכנולוגיית ענן זמן-אמת אינטראקטיבית, המשנה את חיינו, משפיעה על ההוויה המחשבתית, התרבותית והחברתית, ומשנה את מהותו של רעיון הסובייקט . הסובייקט העכשווי, השואף לקדמה, לשחרור ולשיפור במרחב הטכנולוגי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help