sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אילנה רוזן-באר אחידה, ממורכזת, כוללנית ואוניברסלית, של היגיון רציונלי וסינתזה . מנגד, הסובייקט הפוסטמודרני מאופיין ברשתיות, ביכולת לקומבינציה, אינטראקטיביות, ביטול הדואליזם וראיה שאינה דיכוטומית ( סובייקט-אובייקט, גוף-נפש, ממשי-וירטואלי ) . אילנה מציעה בדיקה מחודשת וביקורתית של הסובייקט כמוטציה, תוך בדיקה של דפוסים תרבותיים, של זהות וקומוניקציה, של דחיסת מרחב וזמן . ישנם הוגים מודרניסטים בצד פוסטמודרניסטים החושבים שקיימת חפיפה בין הסובייקט המודרני לסובייקט הפוסטמודרני, ומתייחסים לפוסטמודרניות כשם שניתן למרווח בין המודרניות - מה שהיה, ובין מה שאמור להיות, ומכאן לטעון שהוא המשכו הטבעי של הסובייקט המודרני . מכאן, התפיסה המסורתית של הסובייקט משתנה בסייברספייס לאופן חדש של סייבר-סובייקט . לטענתה מסתמן שמעמדו של הסובייקט השתנה והתגלגל במהלך ההיסטוריה, בעקבות המציאות המחשבתית, החברתית והטכנו-מדעית, לסייבר-סובייקט מרכזי, רציונלי, מודע, אוניברסלי, אוטונומי רשתי ואימננטי . החידוש של אילנה הוא מושג הסייבר-סובייקט המתרקם בסייברספייס שהופך למרכז רשתי גלובלי של התנסות ומקור ידע נרחב . למעשה הסייברספייס ממשיך את התפיסה ולפיה הסובייקט מהווה מרכז התנסות וידע, וממשיך את שליטתו ועוצמתו של הסובייקט המסורתי, אולם הוא משודרג לסייבר-סובייקט ישות מרכזית של חיינו, שבאמצעותה אנו יוצרים קשרים רשתיים גלובליים, בין-אישיים, ותהליכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים . זו ישות מבוזרת מרושתת מכילת כול, המשלבת רציונליות / אי-רציונליות כמו ארגון וסדר, הישרדות וקיום עצמי, בצד ריבוי, עמימות, וכאוס המאיימים לבלוע את המחוברים אליה . מבחינה זו הסייברספייס הוא ישות טוטלית מכילת-כול, המבטלת כל דיכוטומיה באשר היא . יש צורך במודעות עמוקה כדי להכיל את הרעיון הזה שבו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help