sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 / / אנליזה ארגונית 27 הקמת ועדה מייעצת בתחום הגיוון, המורכבת ממומחים עצמאיים וממובילים בתחום . ביסוס שיתופי פעולה עם ארגונים שונים בענף התקשורת ומחוצה לו, העוסקים בפיתוח, בקידום ובניטור של מדיניות גיוון והכלה . אם כן, אסטרטגיית הגיוון של תאגיד השידור הבריטי מורכבת מפעולות הכשרה המתקיימות 'בתוך הבית', מפעולות של יציאה החוצה אל קהלי יעד מגוונים, משיתופי פעולה עם ארגונים שונים ומהצבת כללים מנחים לספקי התוכן . הדרישה מספקי התוכן לנהוג באופן שתואם את תפיסת הגיוון וההכללה של BBC-ה מתבססת באופן מוצהר על מעמדו של תאגיד השידור בענף התקשורת בבריטניה, ושואפת להשפיע על הענף בכללותו . באסטרטגיה של BBC-ה בולטת ההתייחסות אל קהילת הלהטב"ק כאל אוכלוסיית גיוון ; לעומת זאת, בישראל קהילה זו אינה נמנית לרוב באופן רשמי עם אוכלוסיות הגיוון . האסטרטגיה של BBC-ה זכתה לביקורת על כך שבחישוב מספר העובדים ממיעוטים אתניים המועסקים בתאגיד נכללו עובדים ממחלקות שאינן עוסקות ביצירה ( כגון כספים ושיווק ) וכן מיחידות אשר אינן משדרות לקהל הבריטי ( מחלקת החדשות העולמיות וה- World Service ) , אשר מטבען נכללים בהן עובדים רבים מקבוצות מיעוט . כמו כן הושמעה ביקורת כלפי הבחירה למקם את מרכז המצוינות בגיוון של התאגיד בעיר ברמינגהאם – זו אומנם אחת הערים המגוונות מבחינה דמוגרפית באנגליה, אולם היא רחוקה ממוקד הכוח בלונדון, ובשל כך השפעתה מוגבלת . / במגמת יישום מתבקש כי ארגון המעוניין לקדם גיוון כחלק משיטה ארגונית יגבש תוכנית עבודה מפורטת לקידום הגיוון וההכללה של עובדים בתוכו . להלן נציע צעדים שעשויה תוכנית כזו לכלול ( כאלה שגם מתחייבים מהוראות הדין, בייחוד ביחס לארגונים ציבוריים מגודל מסוים ומעלה ) . / התוויית מדיניות סדורה ינוסח מסמך מדיניות של הארגון , שיבטא את מחויבותו לקדם גיוון והכללה באופן א . מפורש . הניסיון בעולם מלמד כי כל עדות על הצלחת מהלכים של גיוון בתאגידים עסקיים נקשרה בעמדה נלהבת ומחויבת לעניין של ראשי הארגונים, שראו בכך ביטוי למנהיגותם . ימונו איש או אישה בתפקיד בכיר , חבר או חברת הנהלה, שלצד משימות אחרות ב .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help