sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 / / אנליזה ארגונית 27 תמיד משיתים על עצמם את המגבלות הכרוכות במדיניות גיוון . האתגר של ההנהלה בהיבט זה הוא מצד אחד לעמוד בתחרות חריפה, ומן הצד האחר ליצור סטנדרטים של גיוון שישמשו מקור השראה גם לשאר ה'שחקנים' בתחום . מבחינה זו מחויבות לגיוון עשויה להיות גם בסיס לחיזוק הלגיטימציה הכוללת של הארגון בפעולתו . ברור שגיוון בתעסוקה הוא בחזקת מעשה מתקן . ככזה הוא כרוך – לפחות בראשיתו – במאמצים מיוחדים ומובְנים שדורשים הכרה ומחויבות ניהולית, ואשר מתחרים בתובענוּת מובנת לעבודה מצוינת, זריזה, מיומנת ומוקפדת – עיקר סדר היום של הארגון . עם זאת, לתפיסתנו, מצוינות מקצועית, רגישות לזולת, הוגנות בהעסקה וגיוון כערך יכולים ליצור צירוף ארגוני מנצח . בתהליך זה צפויה להיות מופגנת רגישות רבה למידה שבה ההנהלה מקדמת גיוון מתוך הכרה בערכו ולא עקב כפייה חיצונית של אסדרה ( טליאס, ,2015 2017 ) , ולמעבר מהמישור ההצהרתי למעשה היום-יומי . תהליך זה כרוך גם בטיפוח תרבות ארגונית המשקפת ערכים, נורמות ופרקטיקות של גיוון, שיוכלו להפוך בהמשך למובנים מאליהם . תרגום גישה זו לפרקטיקה ארגונית יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים : יישוג ( Reaching out ) – מאמץ להגיע לאוכלוסיות שאינן מציעות עצמן לעבודה בארגון ( בין בשל דימוי של היעדר יכולת ובין בשל ספק אם יתקבלו ) ; קיום 'מכינות' שיאפשרו לחברי קבוצות מסוימות להתגבר על פערים שמשתקפים במבנה החברה הישראלית כיום ; רגישות בתהליכי המיון והתאמתם לקבוצות שונות ; הכשרת מנהלים לעבוד בתנאי גיוון ; מדיניות של הוגנות בהעסקה המכבדת גיוון ונותנת לכך ביטוי בתכנון הקריירה, ברמות השכר ועוד ; טיפוח אקלים ארגוני מגוון ; מתן תמיכה ארגונית אישית וקבוצתית לנקלטים בארגון ; שילוב הנקלטים במדרג התפקידים כולו ולא רק בתפקידי שוליים ; מעקב אחר המתרחש מתוך מגמה להתמודד עם חסמים שמתגלים ועם קשיים בלתי צפויים . לשם הדגמה של סוגיית הגיוון נתעכב להלן על עבודתם הארגונית בנושא של כלי תקשורת . / גיוון בתקשורת אנו נמצאים בעידן שרבה בו המודעות לקיומה של תקשורת רב-ערוצית ובהתאם גם לקיומם של אמצעי שידור שונים . בהקשר זה יש לגיוון שני ביטויים משלימים : אופי הנוכחות בעולמות התוכן המשודרים ובמדיה ( נוכחות רבה או מעטה ; מרכזית או שולית ; חיובית או שלילית ; סטראוטיפית או חורגת ) ואופי הנוכחות בתפקידים שונים לפני הקלעים ומאחוריהם . ההבנה בדבר כוחם של דימויים גוברת, וניכר שהבניית מציאות היא אחד הדברים העיקריים שמושפע מאוד מהמדיה ( בורדייה, 1999 ) . כפי שהראו קמה ופירסט ( 2015 ) , מעורבים בכך דימויים ויחסים בין קבוצות, יחסי כוח וגם אידאולוגיות .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help