sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 הקדמה ומדגישים : "אני עשיתי את מה שהיה תמיד מובן מאליו — מה שהיה לי ברור שכל אחד יעשה במקומי . " מה שאינו נכון, כמובן . משך חמישה וחצי חודשים שהו בכפר הצ'רקסי בסלניי שבקווקז חיילים נאצים . במשך חמישה וחצי חודשים הוסתרו בכפר 32 ילדים יהודים . הגרמנים חשדו וחיפשו, אך לא מצאו את מבוקשם . כשנכנסו החיילים לבתים וחיפשו, הציגו האימהות את הילדים כילדיהן . פעם, על פי אחת העדויות ( ראו להלן ) , הציגה אם את בנה המאומץ לפני הקצין הנאצי שביקר תכופות בביתה בחיפוש אחר ילדים וגם בדרישה לאכול ממאכליה : "מסכן, אילם הילד שלי . " "אני יכול לצייר לך בדיוק את פניו," אמר לי אותו ילד ניצול, היום בן תשעים . האיכרות בבסלניי בחרו באופן מודע להציל ילדים יתומים ונרדפים שעברו בכפרן, והמשיכו לבחור כך במשך כמה חודשים . הבחירה שלהן ראויה לכל שבח . המעשה שלהן מציג לפני כל אדם את השאלה כיצד היה הוא נוהג, שאלה שאין לה מענה עד שעת העמידה בניסיון . לספר הראשון על בסלניי קראתי "הבנאליות של החמלה", ולספר השני ( ספר זה ) קראתי "האדישות הבנאלית" . כוונתי לאדישות שלנו, של מדינת ישראל ושל חלקים גדולים של החברה הישראלית מימין ומשמאל, לסבל של עמים אחרים . בין השאר באים הדברים לידי ביטוי בהכחשתנו את הג'נוסייד הארמני ! במשלוח נשק של ממשלת ישראל ( לא של סוחרים פרטיים ) לממשלות רואנדה וסרביה בעת שחוללו ג'נוסייד, בתחילת שנות ה- 90 ביוגוסלביה לשעבר, ב- 1994 ברואנדה וב- 9102- 2018 בבורמה . האדישות המחפירה ממשיכה לבא לידי ביטוי בהימנעות הציבור הישראלי מהתנגדות למשלוחי נשק וסיוע צבאי של מדינת ישראל למשטרים פשיסטיים ודיקטטוריים, במשלוחי נשק לשני הצדדים הלוחמים בדרום סודן בעת שמתבצעים שם ( עכשיו ! ) פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ובמשלוחי נשק, עכשיו, מנובמבר ,2017 לממשלת בורמה ( מיאנמר ) המבצעת טיהור אתני בבני הרוהינגה המוסלמים . וזהו רק קצה הקרחון . הוא מתממש גם ביחס המחפיר מצד ממשלת ישראל ומצד חלקים לא קטנים מהחברה הישראלית כלפי מבקשי מקלט, תוך ביטוי פומבי של עמדות גזעניות נוראיות גם מצד שרים בממשלת ישראל — כולל מצד ראש הממשלה — ואין מגיב ואין עוצר .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help