sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פרק ראשון : חינוך גופני - תוקף סביבתי, מודלים להוראת המקצוע ואתגרי התקופה | 13 האקדמית והמקצועית ברחבי העולם עקב תרומתם לקידום ההוראה והלמידה בחינוך גופני ; הטעם השני, לכל מודל רציונל הוראתי, המסביר מדוע הוא נחוץ ומהם היבטי ההוראה והלמידה שאפשר להשביח ביישומו בשיעורי חינוך גופני ; הטעם השלישי, המודלים האלה שונים זה מזה בתכנים ובנושאי הלמידה, ולכן משלימים זה את זה ומאפשרים לכל מורה ומורה לחינוך גופני לצקת תכנים מגוונים לשיעוריהם ; הטעם הרביעי, כל ארבעת המודלים הם נתמכי ראיות ( evidence - based ) , ומחקרים כמותיים, ובעיקר איכותניים, תמכו ביעילותם בשיעורי החינוך הגופני . ממצאיהם חשפו את יכולתם של מורים לחינוך גופני לקדם תהליכי למידה מוטורית, קוגניטיבית, חברתית ורגשית בקרב תלמידים במסגרת שיעורי החינוך הגופני הנלמדים בבית הספר . הנחות המודלים האלה מבוססות על איסוף נתונים שיטתי, על ניתוח הנתונים ועל הסקת מסקנות . הנתונים נאספו בשיעורי חינוך גופני בקרב תלמידים הלומדים על פי תוכניות הלימודים בחינוך גופני, ובכך הם מחזקים את האותנטיות של השימוש בהם . נתונים אלו מאפשרים למורים לחינוך גופני להבין את המתרחש בשיעורים הלכה למעשה, להסביר את התנהגות התלמידים במהלכם ולנבא אירועי למידה עתידיים . אם כך, בעזרת מודלים אלו המורים לחינוך גופני יכולים לצקת תוכני למידה המתאימים לשלב ההתפתחותי של התלמידים, לרמת המיומנות שלהם ולהעדפתם סוג מסוים של פעילות גופנית . שני טעמים לבחירתנו במונח מודל הוראה . הטעם הראשון הוא שהגדרת המונח מודל במדע היא ייצוג תאורטי של מערכת מורכבת, שמטרתו לחקות את המערכת המורכבת בהיבטים המהותיים שלה . המודל אינו מתאר כל תופעה במערכת, אלא רק היבטים מוגדרים ומצומצמים שלה . המודל מבוסס על קירוב של המציאות בדרך של הפשטה, איחוד ישויות והתעלמות מגורמים שהשפעתם אינה מהותית . יעילות המודל נבחנת באותם תבחינים ( קריטריונים ) שבהם נבחנת תאוריה מדעית : יכולתו להסביר תופעות שנצפו בעבר ויכולתו לנבא תופעות שיתרחשו בעתיד ( ראו 2011 , . Thomas et al ) . הטעם השני הוא שהמונח מודל בתחומי ההוראה והלמידה הוא תוצר המתבסס על שילוב של כמה תאוריות המחזקות את הרציונל שלו ואת השימוש בו ( Kirk, Metzler, 2011 ; 2010 ) . שילוב התאוריות אינו מקרי, והוא מוסבר ברציונל של כל אחד מהמודלים, המחזק בעצמו את מטרות המודל ואת יעדיו . השגת המטרות והיעדים האלה ניתנת לבחינה, ותוצאותיה יכולות לחזק את יסודות המודל או להציע רעיונות חדשים לקידום הוראת החינוך הגופני בבתי הספר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help