sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא | 7 להוראת החינוך הגופני להתמודד עם אתגרי השעה, כמו חינוך לאורח חיים פעיל ובריא וחינוך לתרבות הספורט . יישום המודלים יאפשר גם לתלמידים לראות במקצוע החינוך הגופני מקצוע רלוונטי התורם להתפתחותם האישית ומאפשר להם להתמודד עם אתגרי העת הזאת, ובהם אורח חיים יושבני וצפייה ממכרת במסכים למיניהם . זאת ועוד, יסודותיו של כל אחד מהמודלים עשויים לשרת את התלמידים גם מחוץ למסגרת השיעור בניסיונם לאמץ הרגלים של פעילות גופנית קבועה, מתונה ומבוקרת . יש לראות אפוא במודלים להוראה כלי עבודה היכולים לסייע למורה לחינוך גופני להוציא לפועל מערכי שיעור, יחידות הוראה מתפתחות ותוכנית הוראה שנתית . טענה נוספת שאנו טוענים בספר זה היא שכל מורה לחינוך גופני יכול לבחור את המודל שברצונו ליישם, ובמקרים מסוימים גם התלמידים יכולים לבחור במודל המועדף עליהם . עקרון הבחירה מבטא את השקפתנו שהחינוך הגופני צריך להילמד בבתי הספר בדרכים מגוונות בדגש על מודל הוראה אחד או יותר . וביתר פירוט, מאפיינים של תוכנית לימודים מסוימת בחינוך גופני, הנלמדת בבית ספר אחד, יכולים להיות שונים ממאפייניה של תוכנית הלימודים בבית ספר אחר . יתרה מזו, גם מורים המלמדים חינוך גופני באותו בית ספר יכולים לבחור מודלים שונים להוראת המקצוע . הן המורים הן התלמידים עשויים להפיק תועלת מגיוון זה בהוראת המקצוע . ניתוח התמורות הטכנולוגיות והתרבותיות בעת הזאת מחזק את ההנחה הזאת . כפי שנראה בהמשך, המודלים צמחו מתוך תפיסות עולם אחרות ומתוך צרכים שונים ומגוונים . מכאן שאין חינוך גופני אחד לכול, אלא חינוך גופני המתאים את עצמו לתלמידים, לקהילה המקומית ולחברה . במילים אחרות, המודלים המתוארים בספר הזה יחשפו את הקוראים למגוון נושאי לימוד ופעילויות גופניות, שמהם הם יוכלו לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה להם ביותר . מבחינה זו, החינוך הגופני לא נועד לקדם מטרה מרכזית אחת בלבד, כמו טיפוח כישורים ספורטיביים - תחרותיים, כפי שהיה נהוג בעבר, אלא גם להקנות מיומנויות תנועתיות, ידע והבנה, וכן להקנות הרגלי פעילות גופנית שישרתו את התלמידים במהלך לימודיהם וגם לאחר מכן בהמשך חייהם . כמו כן החינוך הגופני מקנה אוריינות תנועתית והכרת הגוף ומפתח מודעות לתנועתו של הגוף במרחב האישי והכללי . הקול האמור לעלות משיעורי החינוך הגופני הוא שהמקצוע הזה חיוני כי הוא תורם להתפתחות האדם, ותלמידות ותלמידים יפיקו ממנו תועלת אחרת ושונה מהתועלת שהם יפיקו ממקצועות אחרים הנלמדים בבית הספר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help