sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

בשער פרופ' איתן אביצור ז"ל החל ללמד באוניברסיטת בר-אילן בשנת תשל"א, ומאז היה קשור אליה עד ליומו האחרון . הוא הקים את המגמה לטכנולוגיות מוסיקליות ועמד בראשה, כיהן כראש המרכז לחקר המוסיקה הישראלית העממית ( שיזם את כנסי "מי אני ? שיר ישראלי" ) ועמד גם בראש המחלקה למוסיקה בבר-אילן ( 2002 - 2006 ) . הוא היה ראש מחלקה רגיש, פעיל ומתחשב . אביצור הצליח לנווט את המחלקה למוסיקה בעת משבר, והשיב אותה לימי תפארתה . גם כאשר פרש לגמלאות היה מעורב כל העת בפעילות המחלקה . כדמות דינמית מעולם לא נח על זרי הדפנה . ידיד יקר היה לי . סימנים מיוחדים אפיינו את השיח שלנו . למשל, לעיתים מזומנות היה מתלונן בשיחותינו התכופות לאחר פרישתו על האחריות הרבה שהוטלה על כתפיו . הייתי עונה לו דרך קבע "ביקש יעקב", והייתה נחה דעתו . כמובן כיוונתי למדרש בראשית רבה ( פד, ג ) , שהביאו רש"י לבראשית לז, ב : "ביקש יעקב לישב בשלוה, קפץ עליו רוגזו של יוסף . צדיקים מבקשים לישב בשלוה ; אומר הקדוש ברוך הוא לא דיין לצדיקים מה שמתוקן להם לעולם הבא, אלא שמבקשים לישב בשלוה בעולם הזה" . לבסוף הכריעו ליבו . פרופ' אביצור היה תוצר מובהק של הציונות הדתית . הוא היה איש ירושלים, התגורר בעיר וטיפח בה את תזמורת הנוער, ובאחרית ימיו אף קיבל את אות "יקיר ירושלים" . אביצור למד קומפוזיציה וניצוח באקדמיה למוסיקה בירושלים ובקורסי קיץ במוצרטאום בזלצבורג ; שם הוא למד ניצוח אצל המנצח של הפילהרמונית של ברלין הרברט פון קאראיאן . מלבד ההוראה ניצח אביצור על תזמורות שונות בארץ, והיה מעורב בהכנה והלחנה של תוכניות מוסיקליות לטלוויזיה הישראלית . במיוחד היה גאה על תוכנית של לחנים למילותיו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, ששודרה בערוץ הממלכתי . אביצור עסק רבות במוסיקה היהודית ובשורשיה . הוא אף כיהן כראש המכון למוסיקה יהודית בירושלים ( "רננות" ) . אביצור היה קומפוזיטור פורה ביותר ( רשימה חלקית של יצירותיו ניתן למצוא במאמרה של בת-שבע שפירא, שנדפס בתוך יהודה כהן, נעימי זמירות ישראל : מוסיקה ומוסיקאים בישראל, תל אביב תש"ן, עמ' 388 - 389 ) . הקלטות אחדות מתוך יצירותיו יצאו לאור . גאה היה במיוחד בהקלטות של יצירותיו בידי בנו, נגן הטרומבון חיים אביצור . בריאיון שזכיתי לערוך עימו התבטא אביצור על מקורות המוסיקה שהלחין : "במוסיקה האמנותית הישראלית, כבר מראשית דרכה, הבינו כל היוצרים שהחיבור אל המסורת המוסיקלית היהודית הוא כורח חיוני לכל מי שמנסה ליצור משהו ברוח ישראל סבא [ . . . ] הנטייה התפתחה לממדים גדולים בעיקר לפני כחמישים שנה, כאשר

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help