sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 קאתלין כץ גם את סיפור הפוריימוס אל השוליים . הסיבות לכך הן היותם של הצוענים "האחרים" הנצחיים בהקשר החברתי האירופי, וכן הטענה בדבר בלעדיותו של סיפור השואה והתקומה היהודי . הבניית הזיכרון של יחידים ושל הקולקטיב מתרחשת בעיקר בזירת הדינמיקה שבין המרכז לשוליים החברתיים . הנרטיבים השונים מקבלים "מקום", כלומר ניסוח ולגיטימציה, על פי המיקום החברתי של המסַפְּרים . אפיוני הנרטיב הצורניים ולעתים אף התוכניים, מעוגנים גם בתרבות המספרים . הפיכת "סיפורי שואה של צוענים מהונגריה" ל"סיפור" טומנת בחובה אשכול של שאלות תכניות, צורניות ומתודולוגיות, והעיקריות שבהן הן : של מי הסיפור הזה ? מי המחברים ומי נמעניו ? מהו הסיפור המתגבש מהנתונים הרבים שנאספו בראיונות, בתצפיות ובחומרים הכתובים והמוסרטים ? הסיפור המשותף מביא את מגוון הקולות ומספר את סיפור הפוריימוס בהונגריה מכמה נקודות מבט : אינדיבידואליות, כלל – צועניות, הונגריות – אירופיות, יהודיות - וכמובן גם מנקודת המבט הסובייקטיבית שלי . את שאלת הבניית הזיכרון מנקודת המבט של היחיד בדקתי בעזרת שני מקבצים מתוך כלל הראיונות שערכתי עם ניצולי פוריימוס . מקבץ אחד כולל את זיכרונותיה של משפחה מורחבת שזקניה ניצולים . המשפחה סבלה מרדיפות בכפרהּ שבהונגריה הפוסט – קומוניסטית ועברה ממקום למקום בשנים 1997 - 2000 עד שהחליטה להימלט לצרפת . בני המשפחה מקשרים בראיונות בדרכים שונות את סבלותיהם בתקופת הנאצים ואת סבלותיהם כיום . מקבץ הראיונות השני מתייחס לאירוע – פוריימוס אחד : טבח שערכו זַ'נדַרמים הונגרים בצוענים בכפר לנד'ייל בימי מלחמת העולם השנייה . על האירוע סיפרו שלושה ניצולים, בזמנים ובמקומות שונים, כל אחד וסיפורו האישי . ניתוח הסיפורים השונים בשני מקבצי הראיונות וההשוואה ביניהם הם הבסיס לבחינת הדרכים שבהם מובנה הזיכרון הטראומטי האישי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help