sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 דוד גורביץ' | רוני לוינגר 1 מהלך כזה מאפשר להבדלים להדהד מבלי ליוטאר ( Layotard ) . שהצדדים נגררים לאנטגוניזם אלים, ו"האחר" שממנו הכול חרדים חדל לרדוף אותנו בנוכחותו הנקמנית – חמקנית ; שכן היעדר הכרה בשונות ובהבדלים עלול ליצור אדישות, חרדה, עוינות ואלימות כלפי אנשים אחרים, החיים את חייהם על פי דרכם . כדי להציג את המהלך הפוליטי והפואטי הזה בחרנו לדון ביצירות שבהן משתלב היסוד האמנותי של הרומן עם היסוד הפוליטי – קהילתני . יסוד זה נדון הן מצד נוכחותו והן מצד היעדרו, לרבות המשמעויות הנובעות מהתפוררות האני הקהילתני בקפיטליזם העכשווי . תמונת מצב זו נפרשת בספרות ימינו, שם מתמודדים האני הליברלי, חניך הגלובליזציה, והאני הקהילתני, הרואה עצמו מחויב לזהויות ולשורשים מקומיים . מטרת הספר היא לתאר מגוון של יצירות שבהן שיח קהילתני נאבק בשיח הליברלי – הקפיטליסטי השולט . אנו מזהים כאן קו התפתחות שמתחיל עם חדירתה של חברת הצריכה לאירופה בשנות ה – ,60 ממשיך עם הקפיטליזם הטכנולוגי ( אינטרנט ) בשנות ה – ,90 ומגיע לשיאו בשנות האלפיים, עם התבססות הגלובליזציה . הריאקציה לתהליכים אלה מתבטאת בעליית כוחן של מגמות קהילתניות, והדבר ניכר הן בספרות המערבית והן בספרות הישראלית . ספר זה הוא פרי דיאלוג רב – שנים בין שני אנשים החולקים ביניהם אהבה משותפת לפילוסופיה ולספרות . אנו רואים לנגד עינינו ספרות המחויבת לעולם האנושי והפוליטי שבו אנו חיים . בספר אנו מבקשים לשרטט את המתח בין תפישת עולם ניאו – ליברלית וגלובלית לבין תפישת עולם פרטיקולרית, "מקומית", 1 . הדיפרנד מאופיין כמצב שבו כל צד מחזיק בשיח שאינו מתיישב עם השיח של הצד האחר וכאשר לא ניתן לתרגם מערכת חשיבה אחת למערכת אחרת . על מצב זה ניתן להתגבר אם מאפשרים למחלוקת ולכאב להדהד . פירוש הדבר להכיר בחוסר האונים של השפות הקיימות לגשר על הפערים, ולהמציא שפות יצירתיות שעדיין אינן בשימוש . ראו ליוטאר 1996 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help