sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 התחדשותה של מסורת בהיעדר מקורות בכתב השלימו במידה רבה את החסר ראיונות עם יוצאי כורדיסטן בני 18 עד 80 . המבוגרים שבהם עלו מאזורים שונים בכורדיסטן . המרואיינים מתגוררים בערים וביישובים כפריים ברחבי הארץ , בעיקר באזור ירושלים , ובהם חוקרי העדה ובעלי תפקידים בארגון יוצאי כורדיסטן . העדויות מהראיונות הן בבחינת אוצר בלום להבנת התפתחות החגיגות ולניתוח מרכיביהן המסורתיים והמודרניים . הסיפורים נותחו בשיטה איכותנית , על פי מודל הניתוח שהציעו ליבליך ואחרות ) ,1998 . Lieblich et al ( . שיטה זו מבוססת על התפיסה הפנומנולוגית , השואפת להבין את החיים החברתיים דרך 2 באמצעות הסיפור היא מבקשתעיניים של אנשים שחוו אותם . לחשוף תופעות חברתיות , תקופה היסטורית וזהות אישית , שכן סיפור חיים אינו מייצג מקבץ אירועים מקרי אלא את בחירתו של המספר ) במודע או שלא במודע ( באילו אירועים להתמקד . מבחירה זו עולה המשמעות והפרשנות שהפרט נותן לחייו ולאירועים 3 סיפור החיים מסופר גם על פי תבניות תרבותיותשונים שחווה . 4 לכן ניתוח סיפורי החיים מאפשר לנו לעמוד על התכניםמסוימות . התרבותיים המנחים את המרואיינים ועל ההקשר ההיסטורי והחברתי שהשפיע על כינון זהותם . בשימוש במתודה הנסמכת על עדויות מאוחרות של אנשים יש מגבלה , האופיינית למחקר של סיפורי חיים בכלל : בגיל מבוגר יש נטייה להשלים במידה רבה עם אירועים ועם קונפליקטים 5 לכן אפשר שבתיאורי חגיגותולעשות אידיאליזציה של העבר . הסהרנה הראשונות הושפעו המרואיינים גם מחוויותיהם במהלך 2 . 1997 Van Manen, Frank and Vanderburgh, 1986 . 3 ; לומסקי – פדר , 1998 . 4 . 2001 Narayan and Kenneth, 5 . עצמון , 2001 : 137 ; 1981 Bertoux,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help