sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 קטגוריות 2 העיסוק בנושא הלשון בכללו ראשיתו הרבה לפני אריסטו . הסופיסטים הרבו לעסוק בה, ומוכרים הדיונים בשאלה האם הלשון היא מוסכמה שרירותית או מערכת סימנים "טבעית", יהיה אשר יהיה מובנו של מונח זה . אך בעוד שכתבי הסופיסטים כמעט ולא השתמרו, הטקסט הקדם – אריסטוטלי המובהק והמוכר ביותר הקיים בשאלות לשון הוא הדיאלוג קראטילוס של אפלטון . כמו בתחומים רבים אחרים, את מחשבתו של אריסטו ניתן להבין בחדות רבה מאוד כתגובת נגד לאפלטון . ברקע של קראטילוס עומדים הוויכוחים על שאלת המוסכמוּת או ה"טבעיוּת" של השפה . בני השיח המרכזיים של סוקרטס הם הרמוגנס, חסיד תפישת הלשון כמוסכמה, וקראטילוס, חסיד תפישת הלשון כ"טבעית" . סוקרטס מבקר את שתי התפישות כאחת, ובכל מהלך הדיאלוג הארוך הזה הוא מחזיק בעקביות בהנחות התיאורטיות, המשתמעות כבר מעמודיו הראשונים של הטקסט : סוקרטס : ובכן הגד נא לי זאת : האם יש דבר מה שאתה קורא לו "דְבוֹר אמת" ו"דְבוֹר שקר" ? הרמוגנס : כן .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help