sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 קטגוריות על מנת לעמוד על מקומם של הספרים האלה בהגות האריסטוטלית בכללה, ניטול את ההבחנה שקובע אריסטו ( ב אתיקה וב מטפיסיקה ) בין שלושה סוגי פעילות : פרקסיס ( praxis ) , פוייזיס ( poiêsis ) , ותיאוריה ( theôria ) . ה"פרקסיס" היא הפעילות המעשית, היא מכוונת לעיצובם של מצבים בתוך העולם : כך למשל לחימה, הקמת משפחה, תביעה משפטית, קשירת קשרי ידידות וכו' . ה"פוייזיס" היא הפעילות היוצרת והיא מכוונת ליצירת אובייקטים בעולם : בניית בתים, גילוף פסלים, תפירת בגדים, כתיבת שירה וכו' . ה"תיאוריה" היא הפעילות העיונית, והיא מכוונת להשגת ידע . זו חקירה בפיסיקה, באסטרונומיה, בתורת המדינה וכו' . אין ספק שספרי ה אורגנון שייכים כולם גם הם לתחום הפעילות העיונית, ועל כן ל"תיאוריה" . עם זאת יש להם מעמד מיוחד בתחום החשיבה התיאורטית, שכן בניגוד למטפיסיקה, לפיסיקה, לאסטרונומיה או לאתיקה הם אינם מוסרים לנו גופי ידע מוגדרים, ולמעשה אינם מלמדים אותנו דבר על אודות העולם . על מנת להגדיר את מעמדם המיוחד של ספרים אלה נזדקק להבחנה אריסטוטלית אחרת, זו שבין אפיסטמה ( epistêmê ) לטכנה ( tekhnê ) : אלה הן למעשה שתי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help