sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אריסטו כלשהו . בפתח הכתבים הוצב ה קטגוריות מפני שהוא עוסק ביחידותיה הקטנות של המחשבה, במושגים הבודדים . מיד לאחריו הוצב על הפירוש , שעניינו צירוף של מושגים לפסוקים ולטענות . הספרים שאחריהם עוסקים ביחידות גדולות עוד יותר — האופן שבו טענות נתונות יכולות להשתלשל זו מזו בדרך של היסק : ה אנליטיקה עוסקת בהוכחות מדעיות הכרוכות בוודאות ; ה טופיקה בהוכחות דיאלקטיות הכרוכות בהסתברות, ו ההפרכות הסופיסטיות בהוכחות נטולות תוקף, המתבססות על היקשים מדומים . אבל סדר שיטתי זה אינו משקף בהכרח את כוונותיהם הפנימיות של הספרים וגם לא את הכרונולוגיה של חיבורם, ועל כן לא תמיד ניתן למצוא ביניהם תואם מלא . עם זאת הם מהווים יחדיו את הקורפוס המקיף של הלוגיקה האריסטוטלית, ועד ראשית העת החדשה זה היה פחות או יותר הבסיס ללוגיקה בכלל . המונח "לוגיקה" אינו אריסטוטלי, וגם לא ברור עד כמה אריסטו עצמו ראה בכל אלה דיסציפלינה אחת ושלמה . המונחים האריסטוטליים "אנליטיקה", "מתודיקה" וגם המונח היווני המקובל "דיאלקטיקה" מציינים כולם חלקים או אספקטים מהפרויקט שרוכז לימים תחת הכותרת אורגנון , כלומר "כלי" .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help