sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אבי רוזן 5 כל האירועים מתרחשים לפנינו כאן זה מכבר, ללא כל מאמץ . ועכשיו על המסך, בקליק בודד על העכבר . תחושות הדחיסה הן סובייקטיביות אצל האמן ואצל צרכן האמנות, ומתבססות על רשת של הקשרים ותובנות מתחומי החיים השונים, לכן הגדרתה של הדחיסה אינה חד – משמעית . האצת המבט והתודעה, הן של האמן והן של צרכן האמנות, יחד עם האובייקט האמנותי, שינו את הסצנה האמנותית בתחומים שונים : החל מציור, פיסול, ספרות, מוזיקה, צילום וקולנוע, ועד לטלוויזיה ולווידיאו . בסוף המאה ה – 20 הגיעה תחושת הדחיסה לממדים קריטיים . כיום, פעולה ותגובה מתרחשות כמעט בעת ובעונה אחת . נקודת המוצא של הספר הנוכחי טוענת להמשכיות של תחושה זו של דחיסת מרחב וזמן לאורך ההיסטוריה של האמנות המודרנית, תוך בדיקת מאפייניה וביטוייה באמנות הסייברספייס . ההנחה היא שהדחיסה במאה ה – ,21 כתוצאה מהתפתחויות טכנולוגיות, מדעיות וחשיבתיות – פילוסופיות, הולכת ומתעצמת עד למצב שבו קיימת דחיסה הבולעת את המרחב והזמן הממשיים לתוך סייברספייס ; דחיסה שבאה לידי ביטוי גם באמנות, ובעיקר באמנות הסייברספייס . אני מבקש לטעון, למעשה, שהמוטיב של "דחיסת מרחב וזמן" מהווה מרכיב חשוב וחלק אינהרנטי באמנות המודרנית, ומרכיב מרכזי במיוחד באמנות הסייברספייס . מאפיינים שונים המתארים דחיסת מרחב וזמן קיימים ביצירות אמנות לאורך ההיסטוריה - חלקם הוכנסו באופן מודע, ואילו במקרים אחרים האמן פעל בצורה לא מודעת . המחקר קורא את האיקונוגרפיה והאיקונולוגיה של היצירות מתוך מגמה להצביע בבירור על קיומה של זיקה לתופעת הדחיסה, מבעד לרעיון הדחיסה של המרחב והזמן . באופן הזה מקבל הרעיון המתגלה באמנות הסייברספייס עיגון באמנות המודרנית מראשיתה . משוב היצירה באמנות בת – זמננו, יחד עם האצת המבט והתודעה, יצרו קריסה של פרדיגמות מקובלות מצד אחד - דוגמת גיאומטריה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help