sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

] 12 [ ה נ ש י ם ש י ד ע ו י ו ת ר מ ד י בו את אבן היסוד של התאוריה הפסיכואנליטית הפמיניסטית של הקולנוע, מתמקד בסרטי היצ'קוק כדי להראות שנשים בקולנוע ההוליוודי הקלאסי נעשו באופן בלתי נמנע אובייקטים סבילים ששירתו את הדחפים המציצניים והסדיסטיים של הצופֶה ; שדמויות הנשים קיימות אך ורק כדי למלא את צורכי הגברים שבקהל הצופים וכדי להביע את חרדותיהם ; ושבעקבות זאת 1 מאז פרסום יחסן של הצופות לקולנוע זה יכול להיות אך ורק מזוכיסטי . מאמרה של מאלווי בשנת 1975 ניכרה בכמה מאמרים פמיניסטיים שעסקו בהיצ'קוק תמיכה בתובנותיה . אני סבורה כי ייצוג הנשים בסרטים מורכב יותר מהשגותיה של מאלווי, ולפיכך בשנת 1982 פרסמתי מאמר על הסרט רבקה , סרטו הראשון של היצ'קוק באמריקה, המבוסס על הרומן רב-המכר הנשי הגותי של דפנה 2 טענתי בו כי כמהדי מוריֶה ( המאמר נכלל בגרסה מותאמת בספר זה ) . סרטים מאפשרים ביטוי ( מוגבל ) של תשוקה ייחודית של נשים וכי סרטים אלו אינם נענים למסע האדיפלי של הגבר, שתאורטיקנים של קולנוע כמו ריימון בלור ( Bellour ) רואים בו את המסלול של כל נרטיב הוליוודי, אלא מתארים מסלול אדיפלי של אישה שקשיי הנשים בתהליך חִברוּתן 3 טרזה דה לאורטיס ( de Lauretis ) עוסקת בפטריארכייה נחשפים בו . בספרה Alice Doesn’t במאמרי ובסרטים של היצ'קוק רבקה וּורטיגו כדי לפתח תאוריה של צפיית נשים . לטענתה, ההזדהות של הצופות בסרטים מורכבת הרבה יותר מטענת התאוריה הפמיניסטית . הצופָה רחוקה מלהיות מזוכיסטית גרידא, שכן היא לעולם לכודה בתשוקה כפולה, והיא מזדהה בה בעת עם האובייקט הסביל ( הנקבי ) ועם האובייקט הפעיל ( שברוב 4 המקרים הוא זכרי ) . לימים חזרה בה מאלווי מכמה טענות שטענה במאמרה, בין השאר בקריאה של סרטו של היצ'קוק נודעת , שהיא סייגה בה את גינוי הנרטיב 5 פמיניסטיות אחרות שבו ועסקו בהיצ'קוק באובססיה כמעטב"עונג חזותי" . כדי להעלות סוגיות נוספות וכדי להילחם במאבקים נוספים . במאמר מעניין מאוד על הסרט הציפורים למשל סוזן לורי ( Lurie ) מנתחת קטע שגם בלור ניתח : הנסיעה לכפר בודגה ביי והחזרה ממנו . לורי מבקשת לחלוק על התאוריה של לאקאן שמאלווי ובלור מסתמכים עליה, ובעיקר על טענתה של מאלווי כי גוף האישה מסמן חסר ולכן הוא בעל קונוטציה של סירוס בעיני גברים . לורי גורסת כי נשים כמו מלאני דניאלס בסרט

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help