sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

5 פ י ר ו ש שד "ל לי ח ז קא ל א [ יז ] על ארבעת רבעיהן וגו ' . לכך היו האופנים אופן בתוך אופן, כדי שיוכלו להתגלגל מכל צד לפי מהלך החיות : [ יח ] וגביהן . המפרשים פירשו על האופנים . ונראה לי שהוא נאמר על החיות . וכן למטה ( י' י"ב ) 'וכל בשרם וְגַבֵּהֶם וידיהם וכנפיהם והאופנים מלאים עינים סביב' . הרי שגם החיות ( שהיה להם בשר וידים וכנפים, מה שאין כן האופנים ) היו מלאות עינים . ואם אמנם גם האופנים היו מלאים עינים, נראה לי שהיו עיניהם מבפנים לא בגביהם : וגֹבה להם ויראה להם . מאמר מוסגר, החיות היו בעלי קומה גבוהה ונוראה : וגבֹתם . לפי שהפסיק הענין במאמר שבינתים, חזר ואמר וגבותם והוא עצמו גביהן שבראש הפסוק . ומפני שכפל המלה שִנָה אותה כמו שכתב רד"ק . וכן בכל מקום בתנ"ך המאמר הנִשְנֶה דרכו להיות משונה : [ כ ] על אשר יהיה שמה הרוח . של החיות : ילכו . האופנים : שמה הרוח . של האופנים : והאופנים ינשאו . מקרא קצר . ובהנשא החיות ינשאו האופנים לעֻמתם : כי רוח החיה . יחיד במקום רבים . כמו למטה 'ודמות על ראשי החיה', שיעורו החיות . ונקראו בלשון יחיד מפני שלא היו מתפרדות זו מזו, אלא עומדות תמיד זו אצל זו ורוח אחד לכל : [ כב ] רקיע . שטח כעין רצפה שעליה היה הכסא . והשטח היה ספיריי שהראוּת עוברת בתוכו . וזה טעם 'כעין הקרח' : [ כג ] ישרות אשה אל אחותה . כל הכנפים היו עומדות בשטח אחד שוה כדי לשאת הכסא עַל-אַרְבַּ֥עַת רִבְעֵיהֶ֖ן בְּלֶכְתָּ֣ם יֵלֵ֑כוּ לֹ֥א בְּת֥וֹךְ הָֽאוֹפָֽן : יז וְגַ֨בֵּיהֶ֔ן וְגֹ֥בַהּ לָהֶ֖ם וְיִרְאָ֣ה לָהֶ֑ם וְגַבֹּתָ֗ם יִסַּ֖בּוּ בְּלֶכְתָּֽן : יח וּבְלֶ֙כֶת֙הַֽחַיּ֔וֹת יֵלְכ֥וּ מְלֵאֹ֥ת עֵינַ֛֤ יִם סָבִ֖יב לְאַרְבַּעְתָּֽן : יט הָאֽוֹפַנִּ֖ים אֶצְלָ֑ם וּבְהִנָּשֵ �ֹא הַֽחַיּוֹת֙מֵעַ֣ל הָאָ֔רֶץ יִנָּֽשְׂא֖וּ עַ֣ל אֲשֶׁר֩יִֽהְיֶה-שָּׁ֨ם הָר � וּחַלָלֶ֙כֶת֙יֵלֵ֔כוּ שָׁ֥מָּה הָאֽוֹפַנִּֽים : כ הָר֖וּחַלָלֶ֑כֶת וְהָאֽוֹפַנִּ֗ים יִנָּֽשְׂאוּ֙לְעֻמָּתָ֔ם כִּ֛י ר֥וּחַהַֽחַיָּ֖ה בְּלֶכְתָּ֣ם יֵלֵ֔כוּ וּבְעָמְדָ֖ם יַֽעֲמֹ֑דוּ וּֽבְהִנָּֽשְׂאָ֞ם מֵעַ֣ל בָּאֽוֹפַנִּֽים : כא הָאָ֗רֶץ יִנָּֽשְׂא� וּ הָאוֹפַנִּים֙ לְעֻמָּתָ֔ם כִּ֛י ר֥וּחַהַֽחַיָּ֖ה בָּאֽוֹפַנִּֽים : וּדְמ֞וּת עַל-רָאשֵׁ � י הַֽחַיָּה֙רָקִ֔יעַכְּעֵ֖ין הַקֶּ֣רַח הַנּוֹרָ֑א נָט֥וּי כב וְתַ֙חַת֙הָרָקִ֔יעַכַּנְפֵיהֶ֣ם יְשָׁר֔וֹת עַל-רָֽאשֵׁיהֶ֖ם מִלְמָֽעְלָה : כג

יונתן בשיא


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help