sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פורצות גדרות הפמיניזם התאולוגי של מארי דיילי והפמיניזם של הזהויות, המהווה קרקע פוריה לצמיחת קבוצות מגוונות בתוך הפמיניזם הדתי . מחקר זה משווה בין שתי קבוצות פייסבוק של פמיניסטיות דתיות, ומראה כי ישנם הבדלים ניכרים בין הזהויות הפמיניסטיות השונות של חברי וחברות הקבוצות . בעוד שהקבוצה הגדולה והמפורסמת יותר, הקרויה “פדלחושית“ ( אני פמיניסטית דתייה וגם אין לי חוש הומור ) , היא קבוצה בעלת עמדות קרובות לפמיניזם הרדיקלי, הקבוצה המקבילה, “פמיניסטיות הלכתיות“, נעה בגבולות הפמיניזם התרבותי . המאמר מציג מחקר השוואתי של שיח של שתי הקבוצות בנושא בית הכנסת ופולחן דתי של נשים . ניתוח הדברים מלמד על אופיין הדיפרנציאלי של הזהויות הפמיניסטיות של שתי הקבוצות . נשאלת השאלה האם זהו שלב התפתחות לקראת פמיניזם רדיקלי כפי שטוענות חלק מחוקרות הפמיניזם ? ימים יגידו . המאמר של קציעה עלון “מבט קצר על הקשר הגורדי המשולש : רוחניות, חינוך ומגדר“, החותם את הקובץ באופטימיות לעתיד טוב יותר, מבקש לגעת בשתי נקודות כשל מרכזיות בסדר היום החינוכי בישראל כיום : היעדר חינוך לשוויון מגדרי והיעדר חינוך לרוחניות . שני אלמנטים מרכזיים אלה ב“עולם המבוגרים“ אינם זוכים לטיפול בלימודי התיכון . החוקרת מבקשת לעמוד על עיקרי שתי התפיסות ולטעון כי הליכתם יחד של שני מבני ידע אלה היא מחויבת המציאות . היא מציעה התבוננות בקווי המתאר של המתח הקבוע, האינהרנטי, בין הפוליטי היוצא אל הספֵרה הציבורית וקורא לשינויה של החברה, ובין הרוחני, הפנימי-האישי, המעמיד את הסובייקט הפרטי כמושא לתמורה . לטענתה, רק העמדת השילוב המלא בין השניים כאופק — כלומר כשאיפה — תוכל לחולל שינוי מהותי בר קיימא בזירות המרובות הנמצאות היום כמושאים לשינוי ולאקטיביזם חברתי, במיוחד במאבק הפמיניסטי, ובמיוחד בזירה החינוכית המשוועת להיחלץ מ“החינוך המותאם לעבר“ אל עבר “החינוך המתאים לעתיד“ . דינה חרובי וטלילה קוש זוהר

הקיבוץ המאוחד

הוצאת גמא


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help