sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | מי מפחד מקריסטבל ? שזה יעניין אותי ? ומה עם הסיפור שלי, מי יקרא אותו ? " ספקות כאלה אינם ייחודיים רק להם, גם אנשים שבחרו בספרות ועוסקים בה רוב זמנם, כמוני, מתמודדים אִתם . בתחילת דרכי עם היצירה הייתי אישה צעירה בת 22 והזדהיתי עם דמותה של קריסטבל . יתמותה, הסוד המשפחתי, אווירת האבל בה גדלה והציפייה לאביר מושיע היו מוכרים לי היטב . כמו קולרידג', שכתב את השיר שוב ושוב לאורך חייו, פענוח השיר ליווה אותי כשנישאתי, ילדתי, ליוויתי את בניי בהתבגרותם ובגרתי בעצמי . גדלתי עם השיר ובפרשנות המתפתחת מצאתי את עצמי לא רק כנערה תמימה, קורבן של 'רומאנס משפחתי' סבוך, אלא גם כאם האחראית לטעויות ונוכחת בנזק שנגרם בעטיין . מבנה הספר משקף את התהליך האישי שלי מול קריסטבל : החלק הראשון ( "קריסטבל" ) מציג את ההקשרים הפואטיים וההיסטוריים שאיתרתי במסגרת המחקר האקדמי במטרה לבאר את השיר ולנמקו . התעמקתי באוצר החוכמה והידע המרהיב הזה בעשור הראשון בו חקרתי את השיר ; החלק השני ( "קבוצה" ) מתאר את פרשנותה של קבוצת הקוראות הישראליות את קריסטבל לאורך ארבעה חודשים בשנת 2006 . חלק זה מציג את העשור השני בעבודתי על השיר, עבודה שהתמקדה בניסיון להמחיש את העושר והעומק הטמונים בפרשנות של קבוצת 'קוראות יחפות' ליצירת ספרות מורכבת ; החלק השלישי ( "חזרה לאקדמיה" ) מתאר את התובנות התיאורטיות העולות מתוך המהלך הזה, ומגלם מיניה וביה את השיבה שלי למערכת האקדמית בעשור האחרון . השיבה הזאת ( כפי שאני נדרשת להזכיר לעצמי בעתות משבר ) מבקשת לשמר עמדה רוטטת של 'יודעת' ו'לא-יודעת' כאחת . באתי, מצד אחד, לקעקע פרשנויות של 'יודעים' ( המשימים עצמם יודעים, הנחשבים יודעים ) המגלים את הצד המואר ומצניעים את האפל ; ומצד שני לתת קול לפרשנויות רעננות של כאלה ש'אינן יודעות' . תודתי נתונה לרונית פורת, המנחה של קבוצת הקריאה, על הדיאלוג הפורה ומעורר ההשראה . תודה לחברותיי לקבוצה ( המכונות כאן מיקי, זואי, אילי ואלה ) מהן זכיתי לשיתוף פעולה, תמיכה וחופש מלא, גם כאשר הפרשנות שלי עמדה

הוצאת גמא


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help