sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה 11 הגלותי וגאולתו, הפך עם השנים לסופר שמוקסם לכאורה מאפשרות הנקמה ומהעוצמה הגופנית הכמעט על – טבעית שהעניק לדמויותיו, באותה מידה שהוא מוקסם ממהלך העלילה הנפשית שמזהה את המקור הלאומי האבוד ; החזרה החלקית למקור זה מוצגת בבחינת אמת חד משמעית אשר מחייבת את גיבוריו . זו אולי הדרמה החשובה שהרומנים של אפלפלד חוזרים ומעצבים במקום הסיפור הלאומי המאז‘ורי שכמו בולע את הסיפורים המינוריים, מטשטש את ייחודם וערכם . השוני בין כתיבתו המוקדמת של אפלפלד לבין כתיבתו המאוחרת יודגם באמצעות שלושה מעברים סגנוניים : המעבר מהזיכרון החלקי לזיכרון השלם ; מנדודים לשיבה הביתה ; מהקול השותק לקול הסמכותי . בחלקו האחרון והמסקנתי של הפרק יוטעם חוט השני המאחד שקושר את רפרטואר השינויים לכדי תבנית מחשבתית מלכדת של הכפפת הסימפטום למהלך תכליתי של תיקון . הפרקים של ד“ר קציעה עלון מבוססים על עבודת הדוקטורט שנכתבה באוניברסיטה העברית בירושלים בהנחייתה של פרופסור רות קרטון – בלום . אני אסירת תודה לה על שיחתנו ההולכת ונמשכת על יצירת אהרון אפלפלד, ועל מחקריה בתחום המגעים בין הספרות העברית לברית החדשה ולנצרות בכללה . גרסה מוקדמת של הפרק : “עקבות שחורות“ ביצירתו של אפלפלד : דיכוי אתני – דתי, פוסט – קולוניאליזם ושואה“ הופיעה לראשונה בכתב העת טבור גליון מספר ,2 בעריכת יותם חותם . אני מודה לירון דוד שערך את כתב היד . תודה למרכז אליישר ולעומדת בראשו, פרופסור חביבה פדיה, על תרומתה להוצאת הספר .

הוצאת גמא


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help