sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אמנות הסימפטום 10 הסימפטום ביצירתו של אפלפלד . הפרק הרביעי, “מוטיבים נוצריים בסיפורי אפלפלד : קריאה תיאולוגית פוסט – מודרנית“ מבקש לטעון כי דמותו של ישו הינה דמות “סימפטומטית“ החולשת באופן סמוי על שכבת המעמקים ברבים מן הטקסטים האפלפלדיים . בפרק זה ייבחנו ייצוגיו של ישו וקיומם של מוטיבים נוצריים בחמישה רומנים של אפלפלד : קטרינה , ליש , עד שיעלה עמוד השחר , כל אשר אהבתי ו לילה ועוד לילה . דומה כי ספרים אלו מציגים דגם ייחודי בספרות העברית, המשתרשר מספרות היידיש - תחום שבו עסק אפלפלד הצעיר בלימודיו לתואר הראשון באוניברסיטה העברית . הפרק מציין את ההתייחסות המורכבת לישו של הוגים כז‘אק דרידה ועימנואל לוינס כאופק אינטלקטואלי המשיק לפעולותיו הספרותיות של אפלפלד . הפרק החמישי מתבונן בסימפטומים של תוצאות הדיכוי, ב“עקבות השחורות“, תוך הדגמתם על אופני הייצוג של ההבטחה והסליחה . הגילום של מנגנון הדיכוי, כלומר תיאור האופנים שבהם פועלת הפרוצדורה הדכאנית, מובע ביצירת אפלפלד בין היתר דרך מושגי האשמה והמחילה . התשובה לשאלה כיצד ניתן להיאבק בדיכוי ובתוצאותיו הנוראיות נרמזת בעצם פעולת הכתיבה . דומה כי נוכל להבין את המשמעות העמוקה של ריקון פעולות הדיבור של ההבטחה והסליחה דרך הצלבה של שתי פריזמות : כתוצר של דיכוי וכתוצאה של מערכות נידוי והדרה שבסיסן הוא התיאולוגיה הנוצרית . בפרק ייבחנו ייצוגים אלו כפי שהם מופיעים במספר נובלות ורומנים של אפלפלד . בהתייחס ליצירות אלו, יידונו אפוא שני פרמטרים מרכזיים בשפת המוכפפים : הרפרנציאליות של השפה ושאלת הסליחה והמחילה . הפרק השישי והאחרון מנסה להעריך את התפתחות יצירתו של אפלפלד כניסיון לגייס את הסימפטום ככלי לתיקון . אותו סופר שסירב לאמץ את התביעה הציונית לשלול את הגוף היהודי הגלותי בשמם של ערכים צבאיים, וסירב לאמץ את הפראזות הציוניות אודות תיקון האדם

הוצאת גמא


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help