sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בעבודותיו היה הוויתור העקבי והמוחלט לא רק על "סגנון", אלא גם על כל ניסיון של סיגנוּן או הסתגננות . הבניינים שלו נטולים כל סימני היכר קבועים, והם שונים מאוד זה מזה . השאלות שעניינו אותו לא היו "איך זה נראה", אלא "מה זה עושה" ו"איך זה עובד" . האתוס הפרודוקטיביסטי של הבאוהאוס והאתוס הרדוקטיביסטי של מיס היתרגמו בעבודתו לעמדה צנועה ככל האפשר : "דימוי הוא תהליך של קיצוץ וּויתור ; על כן, בכל מקרה שהארכיטקט נמצא בספק, עליו לגרוע . [ . . . ] כל דבר שאינו הגיוני או גורם לפיזור המחשבה, משחית את הארכיטקטורה . לפי קווים אלה נוכל אולי להבין באופן חדש את ה'אמת' או ה'מבנה' כהרמוניה והסכמה עם חוקי הבניין המסוים . ברור שדבר זה הרבה יותר עמוק מאשר סתם נאמנות למבנה, ומהווה רעיון פורה ובעל תוקף . בכל זאת חושבני שאנו דורשים יותר מדי מהארכיטקט הממוצע . אם הוא פותר כל בעיה של פרט באופן משביע רצון, ודאי שגם זה משהו . אחרי הכל, קשה לבטא רעיון אחד עליון, שולט, בעודך מתכנן חלק זה או אחר של מרחב תעשייתי חסר ייחוד . אם כל הפירוט נעשה יפה, במידה מתקבלת על הדעת, לְמה עוד נוכל לצפות ? " 8 לא יהיה מיותר להוסיף שכאשר "מעט זה יותר", כאשר הארכיטקטורה שואפת להיות "אמנות של בנייה" - השאלה הרטורית "לְמה עוד נוכל לצפות ? " לא רק שאינה כה תמימה כפי שנדמה תחילה, אלא שהיא שאפתנית מאין כמוה, ורלוונטית היום יותר מתמיד . 8 וינרויב, ראו ספר זה, עמ' 340 .

משכל (ידעות  ספרים)

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help