sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:106

106 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה של היחיד את מציאות עצמו בתוך התופעות וכחלק מהן ( גם ההכרה היא אונטולוגית ) . ואילו הפרק השלישי, "מימוש ( פעולה-חומר ) ", הינו סוג של אידאה פיזיולוגית משתנה, הנשענת על כך שהיחיד או הקהילה הינם "ישים" אונטולוגיים, סובייקטים של גופנפש, ולפיכך פעילותה של אידאה משתנה זו הינה בתחום הפעולה בחומר-אנרגיה . בהוויית ההכרה — המשנה הסדורה רואה בהוויית ההכרה תופעה הרמונית, 51 דינמית ומשתנה כאין-סוף "ישים" סופיים למינם ולסוגם ( Partum coherentia ) . המשנה רואה את הכול כאפיוני תנועות חיים המהווים סוג של אנרגיה, תנועות של בערת מידע בדומם, צומח וכמובן בחי, הקשורים זה בזה באופן הדדי והרמוני . האנרגיה מתחלפת או מומרת למסה, וחוזר חלילה . ההכרה עצמה הווָה כתופעה אונטולוגית שעדיין אינה נראית ומובנת למדע . המשנה רואה בהכרה האנושית התחוללות אונטולוגית של אנרגיה משתנה, כמבואר ב תורת המחוללים וב מורהאנכי . הוויית ההכרה משתנה כל הזמן, היחיד משתנה ואיתו משתנות ראייתו והכרתו, תפיסת עצמו ותפיסת קהילתו וסביבתו . ההכרה האנושית ותפיסת המציאות כרוכים זו בזו ויש ביניהן השפעות ויחסים הדדיים . ההכרה האנושית היא התפתחות חדשה בזמן הביולוגי, הפרה-היסטורי, כ- 350,000 שנים ( homo sapiens ) , לעומת פטריות שהתפתחו ומתחוללות זה יותר מ- 650 מיליון שנה ואשר DNA-ה שלהן דומה מאוד לזה של בני- האדם כיום . המפתח מורכב מעשרה יסודות השלובים וחוברים בינם לבין 51 ההכרה . היסודות ההכרתיים מהווים היכלעצמם בהוויית מרחבי הכרתי לשלוש המשניות .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help