sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:448

448 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה או סופיות התופעה, לבין אפשרויות הבחירה של פעולה במרחב . כל פעולה משנה את יחסי המרחב בפעילותה, ובכך נמשכת פעולת הבחירה של פעילויות חדשות במשך בלתי פוסק . השילוב של מרחב-מנעד של אפשרויות פעולה, חירות מנעד הבחירה ( עֶקרון חירות הבחירה ) , יחד עם סופיותן של הפעולות ( עֶקרון יסוד הסופיות ) , מייצר את השינוי הבלתי פוסק במשך עולם התופעות, שינוי המניב שוב ושוב לידה ומוות לתופעות בהשתנותן הבלתי פוסקת . קיים חיכוך מתמיד בין האוניברסליות הגנרית של פעילות המחוללים, "עבודת הטבע", בהווה הנמשך והמשתנה, לבין ה"אני" העצמי היחידני, הסובייקט החווה, הזמני החולף . כל זאת יחד עם חיכוך משותף עם הסביבה ועם הקהילה . אמנם, ה"אני" היחידני הרציף מתרחש בפלטפורמות גנריות של מחוללים, אך איכויות המחוללים על שילובם שונה מאדם לאדם, מחי לְחַי, תופעה המאפשרת את ייחודיותן של התופעות, היותן סובייקטים ייחודיים נצחיים בחד-פעמיותם . ההכרה האנושית שזורה בתפיסת המציאות . זוהי הכרה-תודעה אונטולוגית בהתהוות . עתי קורא לתפיסת מציאות חדשה בלתי-סיבתית . דהיינו, במצבים מסוימים אכן יש אפשרות רק לפעולה אחת מסוימת וקונקרטית, אך בפועל למערכות חיות יש מנעד רחב יותר של אפשרויות פעולה, כך שהמציאות אפשרית ביסודה ולא הכרחית . לתפיסתו, כל תנועה באשר היא, מנָנוֹלגלקסיה, מאופיינת לא רק בתנע או בפאזה, בחלקיק או בגל, אלא גם באפיונים גנריים נוספים, כמו אנרגיה-חומר, צורה, אופי, התנהגות, יכולות ( גמישות ) , שכל ( חישוביות ) , זיכרון ועוד . ה"יש" מתמיר את אפשרויות הפעולה הממוקמות ביחסים השונים שבהם הוא מעורב, בהתאם לאיכויותיו הסובייקטיביות ולמצבו במרחב . לפי עתי, התופעות הן אונטולוגיות ואין הבדל בין נפש לגוף, או בין רוח לחומר . המרחב מלא באופן אינהרנטי במידע של אפיוני פעולות בעלות פוטנציאל לאינטראקציות שונות בין ה"ישים" והתופעות הרוחשות, למן חלקיק ועד לבן-אנוש .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help