sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:98

98 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה "יש" שהוא — סובייקט, אדם, קהילה וכו' — שואפים באופן אופטימלי לשמר את חיותם בהתאם למצבם במרחב וביחס למכלול התופעות האחרות . ארץ הקודש — המושגת כקדושה במובן הדתי המקובל בין הדתות המונותאיסטיות, 45 אזור שיש בו מהקדושה, בכך שהיא נאהבת ונבחרת על ידי מאמיני אלוהים . כתופעה יוצאת דופן באפיוני חיותה, מול תופעה בעלת אפיוני חיות רגילים . מעין מקום ספציפי-קונקרטי שבו או התרחש, מתרחש או יתרחש "נס" תאולוגי או אסכטולוגי ( eschatology ) . אזור שבו אמורים להיות שפע "כוחות-על" היכולים להשפיע על המאמין המצוי בזיקה לחלקת אדמה זו ( ראו הרחבה בהמשך, בביאור 185 , 211 , 216 ) . אנו גורסים שאין כלל חיבור דואלי ( אלוהים-ארץ ) בין אלוהות למקום כלשהו על פני האדמה, ולפיכך כל פיסת אדמה היא בעלת חשיבות זהה לחיי האדם והטבע, כגרסתם של נביאי המוסר ירמיהו ו ישעיהו . המשנה הסדורה משתמשת בכוונה תחילה במושג "ארץ הקודש" לציין שדווקא כאן, בסכסוך על ישראל-פלסטין, הנמשך, לפי הנרטיב המקראי, מאז הסכסוך בין ישמעאל ליצחק — במקום הידוע ומקובל על בני הדתות המונותאיסטיות, להיותו מרומם מעל לכל חזקת בעלות של אדם כזה או אחר, מקום הנמצא בליבם של בני אברהם שהם כיום כ- 5 מיליארד בני-אדם, כ- % 60 מקהילות האנוש — דווקא כאן ניתן לפתוח במסע אפשרי חדש לאנושות . דווקא מתוך הוויתור על בעלות קונקרטית של אדם או קהילה דתית כלשהי על "ארץ הקודש", על המקומות הקדושים הכלולים בה — ירושלים, נצרת, בית לחם וכו' — ניתן לעבור לשלב ההכרתי הבא, השוויוני ונטול ההייררכיות, בליבותיהם של מיליארדי בני-אדם . רואָה ומראָה — ב אתיקה , הקדמה לחלק ה', עמ' 365 , אומר שפינוזה : "לבסוף אני 46 עובר לחלק הנותר של האתיקה, שעניינו האופן או הדרך המוליכים אל החירות . 47 את המתרחש 46 , מדברת ומסבירההמשנה רואָה ומראָה בזמן הוֹוֶה מתהווה . המשנה היא הֲוָיָה הכרתית .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help