sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:331

331 אי ד א ה פיזיו ל וגי ת b . במשפט 40 בחלק ה' של ה אתיקה ובהוכחתו, עמ' 399 , אומר שפינוזה : "ככל שיש לדבר כלשהו יותר שלמות, כן הוא פועל יותר וסובל פחות : וכן להפך : ככל שהוא פועל יותר, הוא מושלם יותר" . ומוסיף ואומר ( שם ) , הוכחה : "ככל שהדבר כלשהו מושלם יותר יש לו יותר ממשות, ולכן הוא פועל יותר וסובל פחות" . שפינוזה לתפיסתו, כסיבתי ודואלי, רואה אל מולו את השלמות הטהורה האלוהית ותמיד משווה את המציאות הממשית אל מולה, אל אמונה תפיסתית תאולוגית . להבדיל ממנו ומתקופתו, מתודת לימוד המשנה הסדורה בנויה ממערכת דינמית בין כל פרקיה, שלביה והיסודות ההכרתיים שהיא מציעה במפתח המשנה הסדורה . היחיד חי בטלטלת רוחגוף נמשכת . פעמים רבות ולפעמים במשך אותה יממה, פעילויותיו, הולמות ולא הולמות, מעלות ומורידות אותו באנרגיית חיותו . המשנה מכוונת גם לאיזון באיכויות הראייה וההכרה התופסות את המציאות הממשית והאמיתית בלמידת המשנה הסדורה, דרך מפתח יסודות ההכרה בתחילתה ומשניותיה . הממשות המאוששת היא אחת, היא הסובייקט . המציאות הממשית נתפסת כפי שהאדם התחנך ולמד לראותה . כדי לפעול באופן הולם, על היחיד לראות, להכיר ולתפוס את המציאות הממשית האמיתית של עצם-עצמו, האנכי שבו, הסובייקט הקונקרטי הייחודי, בקהילתו וסביבתו . לראות ולהכיר במהותו הפועלת, בדרכו, תוך כדי מימוש פעיל יום-יומי של חייו . פעמים, פעילויות של רציות, רגשות והיפעלויות חושיות הכרתיות מודעות ולא מודעות, הן סבילות ומצמצמות את אנרגיית חיותו, את "רוח חיים" הרוחשת בו, מצערות ומכווצות, רוחשות בסבל וכאב . המשנה הסדורה רואה ותופסת את המציאות הממשית, ומתוכה גם את האפשרות הפועלת אשר בה היחיד יִראה בחוסר פעילות סוג של ערך על-זמני של בוננות והתחברות עם הטבע הטובע . לכן כדאי ליחיד לסנן את פעילויותיו או אי-פעיליותיו ולשמר ולאמץ את אותן פעילויות אשר משביחות את איכויות הליכת הדרך, המסע האחד, היחיד, בזמן, תוך ראיית מראות בריאה ואיסוף נמשך של רגעי מנעדי איכויות של אושר . a . ממשי וחיובי — ביאור למילה "וחיובי" הקשורה ל"ממשי" . המשנה הסדורה 153 אומרת : " [ לאורך זמן, היסטורית, צמצום חרדה ופחד ( חוליי אנוש נובעים גם מחרדה ופחד, מחוללים סבל, שנאה והרס לעצמו וסביבתו ) ] " . זאת ברצף

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help