sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:97

97 הַקְדָּמָה האלוהות האפשרית ולא כל שכן להבינה . יותר מכך, האמונה של בן-אנוש במעורבות של כוח אלוהי כלשהו בתופעות האונטולוגיות היא אמונה יחידה בסוגה ומינה בטבע הטובע, וגם היא נמצאת בשינויי התודעה ביחיד האנוש וקהילתו בתפיסתם את המציאות הממשית, האמיתית, במשך ההווה . האמונה באלוהים כלשהו, לוגוס מכונן, מאחדת את האנושות ( יסוד ח' במפתח המשנה הסדורה ) , על בסיס מצע אֵתי משותף וחדש אֱלֵי עולם חיי קהילות . מודעות — המשנה הסדורה בוחרת לקרוא לאדם, להכיר את מהותו ההולמת 44 בגופנפש ( ראו הרחבה ב מורהאנכי ) ואת ייחודו באמצעות הרחבה והעמקה של אופקי הכרתו . בדומה להמלצתו של שפינוזה לתקופתו ( לפני 341 שנה ) ב מאמר קצרעלאלוהים,האדםואושרו , חלק שני, פרק עשרים וארבעה, סעיף ( 7 ) , עמ' 181 , האומר : "האדם המשתמש בשכלו כראוי ומגיע להכרת אלוהים", וכדעתו של ה רמב"ם ( מורהנבוכים , חלק שלישי, פרק נ"ד, עמ' 673 , אוניברסיטת תל אביב, תרגום מערבית : מיכאל שורץ ) האומר : "השלמות האנושית האמיתית והיא השגת המעלות השכליות . . . והיא המביאה את האדם לידי שלמות אמיתית . והיא לו לבדו . והיא מעניקה לאדם את הקיום הנצחי . ובה האדם הוא אדם . . . . ואילו השלמות האחרונה הזאת היא לך לבדך . אחר אינו משתתף בה עמך בשום אופן : יהיו לך לבדך [ ואין לזרים איתך ] ( משלי ה', 17 ) לכן ראוי שתשקוד להשיג את זה הקיים לך" . המשנה הסדורה רואה את הרמב"ם כנישא ומרומם, כנשר הגדול לתקופתו . אך תפיסתנו את המציאות הממשית היא שונה ( כפי שהיא מפורטת ב מורהאנכי הכתוב אל מול הרמב"ם ב מורהנבוכים ) , ואינה מכירה בהייררכיה שבראשה המצוי ההכרחי הראשון, עילת העילות וסיבת הסיבות, ובתחתיתה העולם הפיזי . תחת זאת היא רואה ומכירה אפיסטמולוגית את כל התופעות כמשתנות וכלות, אפשריות ולא הכרחיות . במציאות הממשית התופעות מתרחשות במספר רב של אפיוני חיות הנמצאים בתנועה סימולטנית, ואין האחד גבוה מהאחר או עדיף ממנו . כאמור לעיל, וב מורהאנכי . זוהי המודעות לתנועת החיים הפיזיים ולאפיוני התנועה הסובייקטיביים של הלומד היחיד והקהילה, הכלולים בה . היחיד ילמד וידע את האיכויות השונות של תנועות חייו, את השתנותן ואת התנועה במנעדי האיכות האושר של תנועות החיים, על ידי התבוננות בעצמו ובחבריו לקהילה ובסביבתם . לתפיסת המשנה הסדורה, כל

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help