sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:328

328 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה לאומית ( האו"ם ) ועל פי יכולות קהילתו לאפשר ליחידיה איכויות בריאות, סיעוד ומרפא איכותיים, דיור בכבוד, מזון-אוכל בריא ואיכותי, תרבות הולמת, ביטחון קיומי וכו' . קהילות שלא יאמצו תהליכי שיתוף, ייאלצו החלשים והנדכאים בהן להילחם על מכלול חייהם ומחייתם, כנגד המעטים, עשירים וכוחניים, המנצלים את משאבי הקהילה ואוצרותיה ל"טובתם" בלבד . חברה מסוג זה תונהג על פי משטר של פחד ואפליה, וכל תושביה, עשירים ועניים כאחד, יחיו חיים חרדתיים ומפוחדים, מלאי סבל וכאב, נטולי רגעים של מנעדי איכויות אושר . ב החוקים ט', כתביאפלטון , כרך רביעי, עמ' 309 , אומר האתונאי לקליניאס : "שהמתעתד להיות מאושר אל לו לבקש עושר, אלא במידה שיוכל להשיגו בצדקה וישוב דעת" . מתוך ההיסטוריה האנושית אנו רואים כיצד החרדה והפחד מנוצלים לגיוס מיליוני בני-אדם ליהרג על "מזבח" אידאולוגיות שקריות של רודנים או פוליטיקאים הנשענים על מערכות ומבני שלטון לא מבוקרים וחסרי אחריות ציבורית . אנו רואים כיצד אפשר דרך המכוּנה "חינוך" להצעיד קהילות גדולות אֱלֵי קיצוניות אלימה וזוועתית . החינוך שמקבל היחיד בבית, בקהילה ובסביבה, מנחה אותו מזמן היותו, ממצת חיותו לנעוריו ובחירותו ולראייה-הכרה של תפיסת מציאותו בהתאם לחינוכו וסביבתו . לצערי, רוב האנושות מתחנכת עדיין על פי סדר עדיפות שגוי לעניין איסוף הרגעים של משך מנעדי איכויות אושרו של היחיד והקהילה . רוב מערכות ומבני החינוך הקיימים, מחנכים לקבלה והשתתפות בעקרונות האמונה וההתנהגות של הקהילה, המושתתים על עֶקרון הדואליות-ההייררכית והסיבתיות ומאדירים את יחידיה ל"ההצלחה" ו"שלמות" . קרי, "הצלחה" ו"שלמות אישית" במארג החברתי הישיר והעקיף, אשר מכילים ביטחון כלכלי ופיזי וכן כוח השפעה חברתי-סביבתי . אנו רואים זאת גם דרך מספר התלמידים הלומדים באוניברסיטאות במגמות השונות והשינויים במספרם של הלומדים במקצועות הנלמדים, בהתאם לשינוי תדמיות "מארזי אושר" . המשנה רואה שקיימת אפשרות בנייה והשמה של דרכי חינוך חדשים יותר בימינו . לפיכך, כדאי וניתן להשקיע בפיתוח מערכות חינוך הבנויות על פי עדיפויות מתוקנות, אשר יגבירו את איסוף הרגעים של מנעדי איכויות אושר ויראו באיסוף ערך ראוי ליחיד בחלוקת אוצר הקהילה .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help