sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

88 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה באמנות האו"ם . שלוש המשניות של ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה יחד עם מפתח המשנה, שלובות זו בזו, שילוב היוצר אפשרות לחברה קהילתית מכבדת ואוהבת יותר . החרדה והפחד — בעיון השני למשפט 18 בחלק ג' של ה אתיקה , עמ' 214 , אומר 36 שפינוזה : " פחד הוא עצב לא יציב שגם הוא נולד מדימוי של דבר מסופק" ( ההדגשה במקור ) . המשנה רואה ומכירה ב"חרדה" ו"פחד" כשתי רציות שונות ושלובות . החרדה היא תכונת אופי הקיימת בבסיס תכונות החיות, באיכות ובדרגות שונות, אשר יוסברו בהמשך וב תורתהמחוללים , ואילו הפחד הינו תכונה התנהגותית, רִגְשָׁה המתרחשת למשל באיבוד שליטה מסוג שהוא, המצמצמת את אנרגיית החיות ההווָה ביחיד בהתחוללותה של נפשגופו . אפשרי שעוצמת הפחד שהיחיד חווה מהווה סכנה קרובה ומיידית היכולה לגרום לו להתנתק מהמציאות . האנוש, הגופנפש, הינו ברייה בעלת מנגנוני הגנה רגישים ורובם תת-הכרתיים ובלתי מודעים לאנוש בתפקודו היומי ולתפקודו הכולל ההולם . מנגנוני ההגנה האינסטינקטיביים מרתיעים את היחיד מנזק גופני מיידי, ופחות מעורבים בסוגי פחד הנובעים מתעתועי נפשגוף היחיד, בראייתו המעוותת והשקרית את עצמו בכלל המציאות הקהילתית והסביבתית . אנו רואים באיום ברור ממשי ואמיתי, או חלילה איום מוות, כמצב של אימה ובעתה . המשנה הסדורה רואה שרוב גורמי הפחד הם ראייה ותפיסתה של המציאות באופן מעוות ולא ממשי, לא אמיתי ולא בהיר . חוסר הבהירות הוא הן בראייה וההכרה של העצמי, הן בראייה והכרה של המציאות הממשית, החברתית קהילתית . ממשות בפועל היא אישוש הדדי של התופעות . זוהי פעולה רציפה של אישוש הכרתי זה את זה . אני יהודה גם בגלל ששלומית, אביה, דניאל, דוד, זהר, נעמה, מיכאל ואחרים רואים אותי כיהודה, כדטוס או עתי ( להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשל ההכרה ו מורהאנכי ) . פחד גדול יותר קיים אצל יחיד החי במציאות לא ברורה, לא מאוששת הדדית ומלווה בתחושה של חרדה ופחד מאלימות . אלו תחושות שרוב בני-האנוש חיים בהן ואיתן . לכן בעבר ובהווה דתות אמוּניות בקהילות שונות נתנו מענה לבדידותו ואפסותו של היחיד החי במציאות לא ברורה ומובנת, מסובכת, מסוכנת פיזית ומשתנה . שם מוצֵא היחיד את מפלטו, את אישושו, בתוך וכחלק מקהילה דתית אמונית הייררכית סדורה המאפשרת לאנוש החרד

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help