sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:204

204 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה היות שקהילת האנושות מתקשרת בינה לבינה, האנושות פיתחה קוד אתי חברתי שכבר קיים בחוק הבין-לאומי לזכויות אדם, כמבואר בהמשך, ב משנה סדורה : עולםחייקהילות . תשתית אתית זו לקהילה של 7 . 7 מיליארד בני-אדם המתקשרים זה עם זה, חשובה ביותר לאפשרות של השבחת איכות כל חי וערכו . b . המשמעות פועלת תמיד . המשמעות הגנרית היא — יחס כלשהו בין לפחות שני "ישים" אונטולוגיים הרוחשים יחדיו במרחב ויש להם לפחות אפשרות לפעולה אחת ביחס ביניהם . ללא יחס אין משמעות . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : הפנומנולוגיהשלההכרה . ביסוד ח' המשמעות פועלת בהיותה "מעשית" כפי שהיא מושגת ומוגדרת "משמעות מעשית", ממשית בהתחוללותה . שפינוזה ( שם, עמ' 157 ) ממשיך ואומר : "התבונה בממלכת האמת והחוכמה, והתיאולוגיה בממלכת יראת-השמיים והציות" . שפינוזה מגדיר "אמונה" כ"יראת-שמיים", בחלוקה דואלית בין עולם האנוש והבורא, וממנה שפינוזה מקיש ש"ממלכת האמת והחכמה" נמצאת בעולם ה"יש", עולם התבונה, המאפשרת ליחיד לממש לתפיסתו את ברכת אושרו . בעוד שהאמונה העיוורת כ"ציות", ניתנת ליישום בפועל באופן שעלול לגרום סבל ואובדן ליחיד והקהילה . המשנה מאמצת את גישת שפינוזה המעדיפה ראייה-הכרה במציאות הממשית האמיתית הבאה עם בוננות התבונה וה"משמעות מעשית" הפועלת שלה . אולם גם האמונה והדתות הן חלק ממציאות ה"יש", וזאת היא עובדה ממשית ואמיתית, כאמור . המשנה רואה את התרחשות תופעת האמונה והדתות באנושות כתהליך הנפתח ונפרס תוך כדי מסע האנושות . c . אנו רואים את השפעת המדע ברפואה, בחקר הקוסמוס, במחקרי הננו- טכנולוגיה והתקשורת, בהבנת תהליכים וצרכים רחבים ועמוקים יותר באופקי ההכרה האנושיים . תהליכים אלו משנים את היחסים הרוחשים ואת אפשרויות הפעולה החדשות, המשמעויות הפועלות המשפיעות על תפיסת האנוש היחיד והקהילה את מציאות עצמם ואת התופעות סביבם בקהילותיהם השונות . שינויי התפיסה האנושית בעניין הגוף והרוח של האנוש באים לידי ביטוי בעלייה החדה של החיפוש אחר האושר החמקמק . האנוש מודע יותר, אפילו אם הוא חי במקומות נידחים ביותר . ערוצי שידור רבים קיימים בכל צורותיהם ברשת,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help