sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:317

317 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת זוֹ עַל זוֹ עַל גַּב זוֹ מַעֲלוֹת אֵדֵי-צִפִּיּוֹת עָבָר הָאֵזוֹב מְטַפֵּס מְכַסֶּה אַכְזָבוֹת מְאֻבָּקוֹת בְּרֶסֶס זְמַן מְחַמֵּם הָאֲבָנִים הַמַּמְתִּינוֹת מַסְטוּלוֹת לִמְלַאכְתָּן יִעוּדָן גְּאֻלָּתָן אֶבֶן אֶבֶן אוֹצֶרֶת מְקוֹמָהּ אֶבֶן אֶבֶן חוֹבֶקֶת תִּקְוָתָהּ וּבַשָּׂדֶה הַזֶּה הַמְּגֻדָּר חוֹמוֹת אֶבֶן-בַּר עֲזוּבָה אֲסוּפָה אֲלֻמַּת אֲבָנִים סוֹתְתוֹת עֲטוּפוֹת יְרֹקֶת-זְמַן רְטוּבוֹת דִּמְעַת מֶלַח אַכְזָב אַהֲבָה עַל בַּיִת אֲשֶׁר לֹא נִבְנָה אֲשֶׁר לֹא יִבָּנֶה לָעַד . תקווה — בהמשך לביאור 10 על "ארץ תקווה" לעיל, המשנה הסדורה מכוונת 141 לתקווה המושתת על אידאות ממשיות, הולמות ואמיתיות, אשר מעניקות ליחיד והקהילה בִּטחה, חדווה, אושר והודיה בפועל ממש . במקרה דנן, היחיד לומד את דרך חייו, ראייתו והכרתו תופסות את המציאות הממשית, באופן בהיר יותר ואמיתי יותר . התקווה מתחילה לבעבע ביחיד כדרך חיים, דינמית, אחרת וחדשה באופן פעילויותיו של היחיד לעצמו ואחרים סביבו, תקווה למימוש, לעשייה בפועל של מהותו הפועלת . שפינוזה רואה ותופס את התקווה כרִגְשָׁה של שמחה, אומנם לא יציבה לשיטתו, אך היחיד מצפה למשהו טוב יותר . המשנה הסדורה רואה את כל הרגשות והחושים הן כשלובים זה בזה, הן כנעים ומשתנים בכל משך הזמן, במנעד אנרגיה עולה או יורדת של חיות, דבר שלכאורה נראה לא יציב . להבדיל מ שפינוזה , כל הרגשות והחושים נמצאים פועלים במנעד ונחשבים "יציבים" במנעדם . היחיד מבקר את תקוותיו, בוחן את אפשרותן בפועל, תופס את תקוות האמת, מאמצן ומפתח את "תשוקת התקווה", שבה התקווה מתקיימת כרִגְשָׁה הבאה מ" תוך תבונה " . מתוך כך היא בוחרת במישרין

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help