sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:201

201 עשרה יס וד ו ת ה כרת י י ם אל היחיד היא במסגרת ה משנהסדורהכללית ( אישית ) , והפנייה אל הקהילה בנגזרת א', משנהסדורה : עולםחייקהילות . לאמונה — אומר קרישנה ל ארג'ונה ב הבהגוודגיטא ( תרגום : א' תאודור, כרמל, 4 1 2002 , פרק 17 , פסוק 3 , עמ' 163 ) : "האדם, אמונתו לפי מהותו, הו ארג'ונה, האדם נעשה מאמונה, אכן, אמונתו היא מהותו" . כדברי קרישנה, המשנה הסדורה, כאמור, רואה עד גבול אופק ראייתה ונשארת במרחב האונטולוגי במציאות ממשית ואמיתית כאשר האלוהי הוא רק אפשרי ולא יותר . האמונה ש קרישנה מדבר עליה, היא אותה האחת המכירה את עצמי, "דע את עצמך", כדברי האורקל מדלפי, או דע את " אנכי ", כפי שהמשנה הסדורה מסבירה . מפתח המשנה הסדורה ביסוד ח' רואה ומכיר את קיום ה"אמונה" הדואלית באֵל מכונן מעשה ידי אדם, כאשר אין ביכולת האדם להמשיג את האלוהי האפשרי . ה"אמונה" איננה זקוקה להוכחות, אלא להפך — היא מביאה לפעולה קונקרטית במעשי האדם בפועל, גם אם האמונה אמונת שווא היא . באופן זה תהליך של אמונה תאולוגית מתמיר עצמו לתהליך של פעולות אונטולוגיות . בפועל, במציאות הממשית, אנו רואים כיצד "אמונה" דתית לסוגיה, שאינה אונטולוגית אלא תאולוגית, מטפיזית, משפיעה בפעילויותיו של יחיד המאמין באשר הוא . ממלבוש, ל"מצוות ואיסורים" להכשרת הבשר ( כשרות, חלאל ) למועדים וצומות וכו' . אנו רואים שרוב בני-האדם בפלנטה ארץ, מאמינים בני מאמינים בכוח אלוהים כלשהו ופועלים עם תפיסת מציאותם בהתאם לאמונתם . זוהי עובדה במציאות הממשית האמיתית ולכן נכתב יסוד ח' במפתח המשנה, האומר : לאמונה ולדות משמעות מעשית במסע האנושות " . כפי שאמר ולטר בנימין ב מטפיזיקהשלהנעורים , 'על מתכונתה של הפילוסופיה בעתיד', רסלינג, עמ' 328 : "ראשית, האחדות האפשרית של הדת והפילוסופיה, שנית, שיבוץ הכרות הדת בתוך הפילוסופיה, שלישית, שמירה על החלוקה השיטתית לשלוש 8 1 7 1 במסע האנושות 6 1 מעשית 5 1 משמעות 4 1 ולדתותח . לאמונה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help