sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:200

200 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה התרחשות הטבע הטובע, השילוב בין האנטרופיה להתחדשות, שילוב של סוף וראשית בהווה הנמשך ומשתנה . b . בהגדרה החמישית בחלק ב' של ה אתיקה , עמ' 126 , אומר שפינוזה : "התמדה היא המשך הקיום ללא גבול מוגדר" . שפינוזה רואה בהתמד סוג של כוח השואף למשך הקיום ללא גבול, ואילו המשנה הסדורה משתמשת בלשון "בתנועה והתחדשות מתמדת", כך שבראיית המשנה הסדורה המרחב מלא בתופעות אונטולוגיות סופיות . לכל התופעות יש סוף . בעוד התופעות סופיות, תופעות חדשות בוקעות מ"אין" אל ה"יש", כך שאין למרחב התחלה או סוף, אלא התמד של תופעות חדשות וסופיות, רוחשות ומתרחשות במרחב . כאמור ההתמדה גם חלה כאשר התופעה, ה"יש" בסוף דרכו האחת מותמר ל"יש" אחר, ליצירה אחרת . ה- self organization של אותו ה"יש" המותמר, נעלם, מת, ו- self organization אחר וחדש בוקע . בפועל, כפי שמוסבר ב הגיונותאמסטרדמיים : פנומנולוגיהשל ההכרה ו מורהאנכי , השינוי ב- self organization מתרחש בהתאם לסביבה שבה פועלות הפלטפורמות הגנריות של איכות אפיוני הפעולה של התופעה החדשה . אין דבר המתמיד מהתמרה להתמרה . ההתמדה היא רק הקיום בפלטפורמה הגנרית לכל פעולה ופעולה, אך איכויות הפלטפורמה הגנרית של ה"יש" החדש הן תופעה סובייקטיבית חדשה . השינוי הוא בלתי פוסק, כי מחד גיסא, יש סוף לתופעות, ומאידך גיסא — תופעות חדשות סופיות בוקעות . c . ב אתיקה , חלק א', על האלוהים, משפט 7 , עמ' 80 , אומר שפינוזה : "הקיום שייך לטבע העצם" . אנו מאמצים חלקית את משפט זה תוך התאמתו לתקופתנו, במסגרת יסוד ז' במפתח המשנה הסדורה, האומר : "הטבע, גן רוח חיים, בתנועה והתחדשות מתמדת" . בכך מתכוונת המשנה הסדורה לתנועה והתחדשות מתמדת, כאמור, ללא התחלה וללא סוף, כאשר ה"יש" הוא "מוגבל בתהליך היצירה" . הכללת משפט זה ביסוד ז' מאפשרת לנו לראות, להכיר ולהבין ש"רוח חיים" היא קיום החיים של ה"יש" הקונקרטי, היא חלק ממשי ואמיתי של המציאות האונטולוגית . דהיינו, לכל אחד ואחת מאיתנו יש "רוח חיים" הייחודית לו, כשילוב אופטימלי של איכויות אפיוני התנועה , המהוות את גופנפשו היחידני . כלומר, ה" אנכי " בכל אחד מאיתנו, או העצמי שלנו . הפנייה

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help