sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:313

313 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת להניח ש שפינוזה פעל על פי התבונה וההכרה הטהורה, לפיכך גם ענידת טבעת על ידי שפינוזה הינה הולמת . שפינוזה לא רק ענד טבעת, אלא חרט עליה את המילה "בזהירות", לעצמו ההווֶה ורוחש ולמתבונן . כפי שהוא מציין ב אתיקה , חלק ד', משפט 69 , עמ' 346 , ואומר : "מעלתו של האדם החופשי ניכרת במלוא גודלה, ובאופן שווה, גם כשהוא נמנע מסכנות וגם כשהוא גובר עליהן" . האדם החופשי לפעמים מתמודד עם קשיים הבאים בדרכו הסובייקטיבית וייחודית, ותמיד יש מנעד של קשיים בדרכו המשתנה . הוא קודם כול נאמן למהותו, לעצמו, במקום סביבתו באופן הולם ומכוון את דרכו ב"זהירות" בתוך המציאות הממשית של מקומו וסביבתו על אף הקשיים שבדרך . למשל : יחיד, החבר בקהילה מסוימת, יופיע במקום ובזמן מוסכם על כולם, בלבוש יוצא דופן על אף הקשיים שבדרך . אמונות השווא ממשיכות לרחוש ומותמרות לפעולות אונטולוגיות על אף הקשיים שבדרך, המכילה סבל, כאב ואובדן . המשנה הסדורה רואה ומכירה בכך שהסקת מסקנות נמהרות, לגבי משתנים חיצוניים לגופנפשו של היחיד או לפנימיים לו, דורשת מבחן זהיר ועקבי נמשך . מאחר שטבעת הינה "סמן", סימבול ממשי, מציאותי, סוג של "יש שבמחשבה", שגם היא אונטולוגית בהתרחשותה . לפעילות עם אחרים וגם לפעילויות עם עצמו, טובה מידת הזהירות גם למתבונן הקונקרטי-סובייקטיבי וגם לנושא הטבעת הקונקרטית . עם זאת, בראייה-הכרה מודעת, בהירה ואיכותית התופסת את המציאות הממשית באינטואיציה הטבעית ההולמת והאמיתית, היחיד רואה את האפשרות שנתגלתה, נפתחה הדרך לראיית התרחשותן של אין-סוף תופעות ייחודיות וסופיות על שלל גוֹניהן, קולן, שפת הטבע, היא שפת התנועה של מקום במרחב, של מציאות ממשית אפשרית, התגלות של דרך חיים, נתיבים זוהרי חיים . a . תקשורת-שפה, זיכרון — זוהי משנת יחיד האדם באשר הוא, המורכב 14 לראיית ותפיסת המשנה הסדורה, מ ייחוד ואיחוד בריבוי . לא רק שהוא נצחי ב ייחודו , אלא שגם הוא לא יחיד אלא ב ריבוי , יש דומים לו, והוא איחוד ואגד של חלקים, איברים, חיידקים וכו' החיים ב"זכות" עצמם . האדם הוא ככל "יש" שהוא, ייחוד ואיחוד בריבוי . דהיינו, היחיד מורכב מאוסף חלקיו ואיבריו אבל גם עם אלפי סוגים של חיידקים המרובים פי ששה לפחות ממספר תאיו המשתנים

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help