sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:78

78 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה או "שאיפה לשלמות" כערך עליון . להפך, המשנה רואה שעל האנוֹש להבין ולהטמיע את עֶקרון " אי השלמות ", כמפורט בהמשך ב משנהסדורה : כללית ( אישית ) . שנית, ה"זמן" במשנה הוא גם בלשון "עת" או "מועד" ידוע מוגדר, כמו בפשטות מועד הלידה או פריחת הדובדבן, או זמן בלתי ידוע כמו מועד סופו ופטירתו של האדם . b . לתפיסתי, זמן הינו משך השינוי בין "ישים" אונטולוגיים , והשינוי בתופעה ובהגדרת ייחודיותה אינו נפסק עד סופה . הזמן הרציף הוא "יש" בהכרה ( "יש" של המחשבה ) , נגזרת של הסיבתיות והדואליות שעדיין שולטות בה . המשנה על ביאוריה חותרת לערער על מבנים אלה, ולבנות תחתם את התנאים ליצירתה של תפיסת מציאות חדשה, תוך כדי הרחבת גבולות ההכרה . הזמן הוא אשליה אנושית וכשלעצמו אינו קיים . להלן, במשנה, נערכת הבחנה בין "זמן הטבע היקומי" לבין "זמן אנושי" [ נגזרת ב', פרק שני, סעיף ( 2 ) א' ] . "זמן הטבע היקומי" הוא יחס השינוי בין הישים ההווים, כאשר בדרגת התמדתו של דבר, על פי ראייתם ודימויָם של בני-האדם כיום, יש ל"זמן אנושי" "הפועל כ'יחס תהליך מידע' ( פעולה, תנועה, מרחב, שינוי, אפקטיביוּת, אישית-קונקרטית, קהילתית, סביבתית ) המושהה" ( כפי שכתוב במשנה ) במרחב התופעות, שהוא הידוע כחץ הזמן הפיזיקלי שניתן למדידה שהינו כיום מרכיב חשוב בתפיסת מציאותו של היחיד . מפתח המשנה הסדורה מעלה את הזמניות, הסופיות של האנוש או של כל "יש" שהוא . בהמשך, כבר ביסוד ה' במפתח המשנה הסדורה נאמר : "חיים מסע אחד, יחיד, בזמן", כלומר לכל "יש" יש זמניות בלבד, יש לו סוף . c . מתודת ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה כולה בכל המשניות שבה, מכוונת לפיתוח כיסופים, חלומות, שאיפות ורציות של היחיד תוך הבנה והפנמה של הזמניות . קרי, אומנם אין ידיעה בהירה וברורה אפריורי של "משך התמדת הדברים", כדברי שפינוזה , או "קץ", מלשון "סוף" בלשוננו, אך האנוש יודע במודע או בתת-מודע שהזמניות היא ודאית, שמשך השינוי, הזמן, הוא סופי ומוחלט בגופרוח לכל "יש" שהוא, בין שהוא "יש" אונטולוגי או "יש" של המחשבה, או כל תוכנית או קשר שהוא . המשמעות הפועלת שנגזרת מכך היא שיש להכיר בשוני העמוק בין מה שאנו רואים, תופסים ומכירים לבין מה שרוחש

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help