sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:77

77 הַקְדָּמָה באופן גנרי זהה ומאפשרות להשיג ולברר את המציאות הממשית והאמיתית . הראשונה : משנהסדורה : כללית ( אישית ) , מפנה את חקר האמת לתפיסת מהותו ומציאותו של היחיד בסביבתו . השנייה : משנהסדורה : עולםחייקהילות , מפנה יחידים וקהילות לבחון את מהותם הממשית המשתנה . השלישית : משנהסדורה : עולםחייקהילה,אחת , מורה על אפשרות פועלת אמיתית לגישור בין קהילות המצויות בעימות . b . בכל משנה יש הפרק הראשון, " מטרות-על ( משמעות-רוח ) ", שבו היחיד או הקהילה, חוקרים, לומדים ומקבלים עליהם את מהותם ההולמת הממשית והאמיתית, כלומר את מהותם היחידנית, הסובייקטיבית ההווָה, הרוחשת, הנמשכת והמשתנה ללא הפסק ועדיין אוחזת בייחודיותה ; בפרק השני בכל משנה, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", היא מציבה ומראה ארבעה עקרונות מנחים הפועלים ביניהם ללא הייררכיה ובאופן דינמי ; ארבעת העקרונות מנחים ומאפשרים ליחיד האנוש ולקהילה, לפתח את ראייתו והכרתו כדי לתפוס את המציאות הממשית והאמיתית ; ובפרק השלישי, " מימוש ( פעולה-חומר ) " היחיד והקהילה מממשים בפועל את מהותם ההולמת והאמיתית . המשנה משוררת ב משליחצרהנזירעםכיפהזהובה , קשב לשירה, 2015 . שיר מא : "גַּם הַחִיּוּב וְגַם הַשְּׁלִילָה הֵם אֱמֶת / שֶׁלָּךְ לְטוֹב אוֹ לְרַע לְחֹם לְקֹר / יָפְיֵךְחִיּוּכֵךְמַשַּׁב בֹּשֶׂם גּוּפֵךְ / סְרִיטוֹתַיִךְ צַעֲקוֹתַיִךְבְּלוֹתֵךְ / דֹּם הָאָרוּס הַפּוֹעֵם" . וחוזרת ואומרת שם, שיר מב : "גַּם הַחִיּוּב וְגַם הַשְּׁלִילָה הֵם שֶׁקֶר / שֶׁלָּךְלְרַע אוֹ לְטוֹב לְקֹר אוֹ לְחֹם / חַבָּלוֹתַיִךְ פְּחָדַיִךְ מְרוֹרֵי יִסּוּרַיִךְ יֵאוּשֵׁךְ / נֶחָמַת חֹם גּוּפֵךְ צוֹרֶבֶת / הַכָּרָתֵךְ עַל לוּחַ קִיר הַחֲרָדָה" . a . ובזמן — בהקדמה לחלק ד' ב אתיקה , עמ' 282 , אומר שפינוזה : "לא ניתן 28 לומר על שום דבר יחיד שהוא מושלם יותר מפני שקיומו השתמר במשך זמן רב יותר, ואין ספק כי לא ניתן לקבוע את משך התמדת הדברים מתוך מהותם" . שפינוזה מבחין בין איכותו של דבר על רצף הזמן לבין משך הזמן שבו הוא מתקיים . לדבריו, רצף רב יותר אינו מניח שלמות גבוהה יותר . מהי עמדת המשנה ? ראשית, היא אינה רואה את המושג "שלמות" או "שלמות של דבר"

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help