sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:426

426 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה ההרמוניה עם הסביבה . קיימים עשרות אלפי ארגוני סביבה הפזורים בכל הארץ . האינטרנט והרשתות החברתיות חוצות הגבולות, מאפשרים לעולם חיי קהילות להתממש בפועל . המשנה החברתית, נגזרת ב', משנהסדורה : עולםחיי קהילות , מכילה שיטה לימודית פועלת הנשענת על מארג חוקים אופטימליים, המאפשרים לקהילה לחיות ולהתפתח . מארג חוקים אופטימלי הינו מצומצם לרמת הבקרה האפשרית בפועל . מרב ההשפעה על התנהגות הפרט, היחיד, בקהילה-חברה או הסביבה, נשען ונתמך על חינוך מוסרי-ערכי, לאהבת הזולת והטבע . חינוך מתוך משמעות פועלת אישית וקהילתית, הנשענת על ראייה- הכרה שזוהי טובת הפרט-היחיד, הקונקרטי והכלל כאחד, לממש חייהם באיסוף רגעים של מנעדי איכויות אושר . c . המשנה הסדורה מסכימה ומקבלת את הבחנתו של האתונאי לעניין חשיבות מימוש מוסריותו של ה"מחוקק", המנהיג חוכמתו בתבונה ויישוב דעת, להגשים חזון ראייתו את מהות הקהילה בפועל . תקנתם של חוקים בלבד אינה מבטיחה שלטון מוסרי ושוויוני בהכרח . יתר על כן, תקנתם של חוקים במבנה שלטוני המוגדר כדמוקרטיה משתפת ישירה גם היא אינה מבטיחה שלטון מוסרי ושוויוני, אך היא מצמצמת ומפחיתה את הסיכון של חיים בדרגות אי-שוויון ואנרכיה מוסרית גבוהים . נוסף על כך, במבנה חברתי של דמוקרטיה משתפת ישירה, קיים סיכוי רב יותר לחינוך היחיד והקהילה לחיי שיתוף אמיתיים ומוסריים, המצמצמים חרדות ופחד בפועל . ב החוקים ד', כתביאפלטון , כרך רביעי, עמ' 158 , אומר אפלטון האתונאי : "האמת היא מנהיגתן של כל המעלות הטובות המצויות באלים ובבני-אדם, ומי שמתעתד לזכות בשלווה ואושר, צריך שיקנה לו חלק בה מראשית דרכו, למען ירבו ככל האפשר אותם ימי חייו שבהם יהיה אמיתי" . לפיכך, יש לחנך את האזרחים, חברי הקהילה, כבר מלידתם, לחיי שיתוף ואמת, מוסר, שוויון וחיים על פי התבונה ביישוב דעת . מתוך מערכות חינוך חיוביות ודינמיות יתגלו, יעלו ויתפתחו מנהיגים לקהילה, ויחד עם חוקה, מבנה- צורה, וחוקים, יאפשרו לקהילה, ליחידיה ולמנהיגיה לממש ולהגשים בחייהם חיי שיתוף, אחווה ושלום וימשיכו לאסוף רגעים של מנעדי איכויות אושרם .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help