sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:194

194 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה הינו תופעה במרחב התופעות בטבע ולפיכך משנֶה ומשתנֶה בגופנפשו בהתאם לתנאי מחייתו בקהילתו וסביבתו . בחתירה עצמה, בעיצומה, תהליכי ההתאמה והשינוי יכולים להיות מהירים וקִצרֵי משכי זמן או ארוכים ואיטיים, הכול בהתאם למצב השינוי הקיים בפועל בתהליך היצירה . למשל, ייתכן שבני-האדם הנוכחיים עברו שינויים גנטיים מהירים, יחסית, אשר הביאונו למה שמוכר לנו היום כאדם בן המאה ה- 21 . המשנה הסדורה רואה ומכירה באפשרות הגלומה במבנה הגנטי של החיים ואפשרויותיהם ליצור התאמה לסביבה באופן הולם עם השינויים החלים בה . בייחוד שינויים הקשורים ומתייחסים לאפשרות נגישות המידע לכל יחיד, הנובעים מחתירתו של כל דבר להמשיך את חיותו באופן הולם . b . שפינוזה , ב אתיקה , חלק ד', עמ' 301 , משפט 21 , אומר : "אין אדם יכול להשתוקק להיות ברוך-אושר, לפעול היטב ולחיות היטב, אלא אם כן בו- זמנית הוא משתוקק להיות, לפעול ולחיות, כלומר להתקיים בפועל" . המשנה הסדורה רואה בשקיקה, בהשתוקקות, סוג של רִגְשָׁה, אחת מני רבות, המהווה מגוון תנועות חיות, והעצמת החיות מקצבה הנתון והרגיל . כבר ביסוד ו' מניחה ומראה המשנה הסדורה את תהליך הבריאה, יצירה ועשייה בפועל, כהוויה המתרחשת ב"עיצומה" ובאותה העת הבריאה, יצירה ועשייה משתנים יחדיו, ובמשך זמן השינוי "תהליך היצירה בעיצומו" . זוהי הוויית הגשמה פעילה, התרחשות התופעות במציאות הממשית בפועל, אישוש ממשות כאן עכשיו, נמשכת ומשתנָה . מתודת המשנה הסדורה מכוונת את היחיד והקהילה להשביח באיכויות רגעי משך מנעד אושרם המשתנֶה . לכן, בהמשך, העמידה המשנה הסדורה הראשונה, משנהסדורה : כללית ( אישית ) , את בסיסיה על ה" מימוש ", כמפורט בהמשך, בפרק השלישי, על ארבעת שלביו . רק " מימוש " בפועל מבהיר ומעמיק את חוויית ה"דרך" המשתנה, את הראייה וההכרה במציאות הממשית האמיתית, כמפורט בפרק השני על ארבעת שלביו . כל זאת, מקבָּלה מלאה של היחיד את עצמו ( ה אנכי שהינו . ראו : מורהאנכי ) במובן של סוג ומין גופרוח הוא, ומהי מהות ייחודו המתממשת בהווה הנמשך ומשתנֶה . החיים — המשנה הסדורה מאמצת את דברי שלמה המלך , ב משלי טז, כב, 97 האומר : "מְקוֹר חַיִּים שֵׂכֶל בְּעָלָיו וּמוּסַר אֱוִלִים אִוֶּלֶת" . המשנה רואה באיכות

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help